2462
Sök

Öppet filter till Peugeot 306 gti--Bytt-- bild

353 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Tja!

Tänkte köpa ett k&n öppet filter till bilen imorgon och montera. Frågan är vart det finns att köpa och hur jag vet vilket jag ska ha. Finns väl på mekonomen och på micro. Vet de vilket som passar eller måste man veta nåt spec? För jag har ingen aning.

Tacksam för tips. Tänkte som sagt köpa imorgon så ni som har tips på bra affärer som säljer bra filter i gbg får gärna tipsa!

MVH/Mafghan
Senast redigerat av Mafghan (4 februari 2007)

Enjoy....

353 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Mafghan skrev:
Tja!

Tänkte köpa ett k&n öppet filter till bilen imorgon och montera. Frågan är vart det finns att köpa och hur jag vet vilket jag ska ha. Finns väl på mekonomen och på micro. Vet de vilket som passar eller måste man veta nåt spec? För jag har ingen aning.

Tacksam för tips. Tänkte som sagt köpa imorgon så ni som har tips på bra affärer som säljer bra filter i gbg får gärna tipsa!

MVH/Mafghan

Enjoy....

3 295 Inlägg
3 februari 2007
nu vet ju inte jag hur det ser ut under din huv men på min citroen Xsara Vts (samma motor som din) som jag hade var det 76mm anslutning till luftburk. micro har utmärkta filter som uppfyller sin funktion.. hade själv ett där ifrån.

MVH Johan

353 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
ok, det är nåt sånt på min också. Men vilket märke hade du? Spelar det nån roll? För dom har ju både K&N och andra lågbugetfilter...vilket tar man likom? Vad är skillnaden?

Enjoy....

3 295 Inlägg
3 februari 2007
k&n är dyrare men kanske mer prisvärt.. men jag hade den billiga varianten eftersom på citroenen satte jag filtret under balken där luftburken sitter plus att det satt plastskydd under...

MVH Johan

353 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
ok, drar iväg idag och köper den billigare varianten. Sen tänkte jag bygga ihop nån go avskärmning också. Men inte idag. När jag byggt ihop en bra avskärmning s köper jag ett K&N

Enjoy....

353 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
http://img100.imageshack.us/img100/2164/52855050hc4.th.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/9826/17423975zc0.th.jpg

Blev lite skillnad i ljud vill jag lova!

Det gamla filtret måste ha vart helt igensatt!!

Enjoy....

1 231 Inlägg
4 februari 2007
vilket filter köpte du ? billiga ?

DFFL
9 020 Inlägg
4 februari 2007
Bara så ni vet så måste man ta hand om ett öppet filter...
Inte bara att smacka på och sen hoppas att det ska leva ett par tusen mil utan problem.
Självklart kommer det ju skit i det..

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

353 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Ja det blev det billiga... Men ska köpa ett dyrare senare...när jag fixat en avskärmning.

FireTraXX: Givetvis..

Enjoy....

3 295 Inlägg
4 februari 2007
dom där motorerna sjunger riktigt fint med öppet filter.. NAJS!

33 Inlägg
25 april 2008
Jag tänkte montera ett öppet filter på min 1.6 Xsara.
Men jag vet inte vad jag ska göra med 2 slangar som sitter på Orginalfilterburken
Ena går till en "tryckregulator" på Insugsröret (motsvarande sida mot Spjällhuset)
Den andra går ner till en "ventil" på ventilkåpan.
Ska man plugga dessa eller göra nipplar och montera på röret som det öppnafiltret skall monteras på?

Sök