2501
Sök

Ratten började skaka helt plöttsligt :/

557 Inlägg
16 mars 2006
Trådstartare
#1
Hej, jo jag var ute och köpte Pizza nyss.. Svänger vänster i en korsning, gasar upp till 60, sen helt plöttsligt började ratten skaka utav bara F*N fram och tillbaka hela tiden. Så jag blev tvungen att köra 20 - 30 km/h sista biten hem.

Jag vågar inte köra med bilen fören jag vet vad som är fel, jag har konstaterat att det måste vara nånting med framjulen.

Jag hoppas att jag kan få ett bra svar från er här som kanske har en tanke på vad som kan ha hänt. mkt mkt mkt tacksam för svar. // Jerka

//Jerry

Evolution
1 627 Inlägg
16 mars 2006
#2
sitter hjulen fast kan ha tapat en vikt men låter som de skackar mycket

Fäll ner pungen och landa

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
16 mars 2006
#3
var bor du? mycket snö? jag va ute å sladda, sen i 70 börja bilen skaka som bara den, då va det ett kilo snö som lossnat och lagt sig i fälgen. annars kolla bultarna på fälgarna, om de sitter.

MVH /Andreas

man lever bara en gång så lev väl!

557 Inlägg
16 mars 2006
Trådstartare
#4
Min polare kollade nyss på det där... vi var ute och körde och nu funkar den bra igen. Måste vart snö eller liknande

//Jerry

28 Inlägg
17 mars 2006
#5
Ja råkade precis ut för samma sak, i mitt fall va de fästena till krängningshämmaren som gett upp å ramlat av, men i ditt fall kan de mycke väl va som ovanstånde skrev. Men om inte kan du ju ta en titt å se om de kan va de smile


Sök