3778
Sök

Plastning, hjälp!

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Tjaa!

Har sökt på forumet och hittade inte riktigt svar på det jag söker svar på så jag gör ett nytt inlägg och hoppas det inte retar någon. Jag ska plasta av en överdel av en 850 kofångare och då tänkte jag att först klär jag in orignal överdelen med aluminium folie och sen på med polyster och så, jaa ni förstår säkert. Men jag undrar hur pass garanterat är det att polyestern och väven och det INTE fastnar på orginal överdelen? För överdelen är inte min och jag blir rent ut sagt dödad om jag plastar på den och det fastnar. Eller finns det något annat bra att lägga emellan som är lätt att få tag på och inte kostar skjortan? Så som sagt, hur säkert är det att ha aluminium folie emellan ?

Hoppas på snabbt svar!Då jag ska plasta senare nu snart.

MVH Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

59 Inlägg
27 april 2008
Beror på hur mycket du kladdar... men är du försiktig kan det gå. Kan ju säga att det blir ganska mycket klet. Lycka till smile

59 Inlägg
27 april 2008
TritoN skrev:
Tjaa!

Har sökt på forumet och hittade inte riktigt svar på det jag söker svar på så jag gör ett nytt inlägg och hoppas det inte retar någon. Jag ska plasta av en överdel av en 850 kofångare och då tänkte jag att först klär jag in orignal överdelen med aluminium folie och sen på med polyster och så, jaa ni förstår säkert. Men jag undrar hur pass garanterat är det att polyestern och väven och det INTE fastnar på orginal överdelen? För överdelen är inte min och jag blir rent ut sagt dödad om jag plastar på den och det fastnar. Eller finns det något annat bra att lägga emellan som är lätt att få tag på och inte kostar skjortan? Så som sagt, hur säkert är det att ha aluminium folie emellan ?

Hoppas på snabbt svar!Då jag ska plasta senare nu snart.

MVH Emil

Såg att du hade en spricka under kofångaren på din bild? är det den du skall laga? I sånna fall måste du nog fixera den först, spänna upp den och klistra fast en kloss eller något på baksidan så att den håller sin form och inte blir deformerad (håller på med ett sånt jobb själv just nu)

272 Inlägg
27 april 2008
OT:
Om det är en spricka rekomenderar jag att du borrar ett runt hål där sprickan slutar, eftersom sprickor har en tendens att "fortsätta" spricka så gör hålet att sprickan tar slut.
Senast redigerat av Niotusen (27 april 2008)

Sierra-döbel

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Jag gav mig på det hela idag, och jag tyckte det verkade lättare än vad jag tänkte mig.
Niotusen, spricka under kofångare ? Vad menar du ? tongue

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

263 Inlägg
27 april 2008
finns släppmedel som man använder när man gör en form de e de bästa man kan använda de e som vax de hindrar polyestern från att fastna på tex spoiler

Mvh sani