2473
Sök

Datorproblem

Fritids-designer
293 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Hej
har ett skumt problem med datorn. För ett par veckor sedan fungerade det att spela GTA SA på den.
sedan installerade jag ett ritprogram som heter Smartsketch. Efter det så fungerade inget spel på datorn.
Man tog sig in i menyerna på spelen men så fort man skulle börja spela så stannade datorn.
Jag antog då att det var ritprogrammet som ställde till det så jag avinstallerade det och provade sedan igen, men det fungerar fortfarande inte. Har provat installerat om det också, men fungerar ändå inte. sad

Nån som vet va som kan va fel? sad

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 april 2008
Kollat med antivirus eller spyware program? Låter ju som du fått nån smitta..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 april 2008
Provat installera om graffedrivarna ??

Kan ju vara så att ritprogrammet använder någon 3D-funktion och har gjort något med grafikkortsdrivrutinerna (ett ord för alfapet-spelare det där tongue ).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Toyota mekaniker
240 Inlägg
30 april 2008
Mortalis skrev:
Kollat med antivirus eller spyware program? Låter ju som du fått nån smitta..

instämmer. gör en virussökning.

1 079 Inlägg
30 april 2008
TBOC_Razor skrev:
Provat installera om graffedrivarna ??

Kan ju vara så att ritprogrammet använder någon 3D-funktion och har gjort något med grafikkortsdrivrutinerna (ett ord för alfapet-spelare det där tongue ).

Tror på det också.wink

Fritids-designer
293 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
virussökning är gjort åtskilliga gånger, och datorn är "helfrisk".
Ritprogrammet är ett cadprogram i 2D samt så har jag uppdaterade drivrutiner för grafiken men det funkade utmärkt även då jag bytte dom.

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

Servicetekninker
70 Inlägg
1 maj 2008
Starta datorn.
Tryck flera gånger på F8 tills du kommer till en meny, välj där "inaktivera automatisk omstart vid systemfel".
Därefter väljer du vilket operativsystem du skall starta (förmodligen WinXP).
Starta ditt spel, vänta tills den stänger av sig, då skall det komma en blåskärm med felkoder (0x000...) googla dessa, och förhoppningsvis får du ett svar.

/Bengan

_b

36 Inlägg
1 maj 2008
det som bengan säger det brukar jag göra igalla fall när datan har damp

Sök