2983
Sök

Inställningar på bilstereo (inga delningsfilter) och fråga om huvudenhet

Movcon GrpC
40 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
#1
Tjolahopp. Har nu satt i högtalarna och allt i bilen men kom på en sak. Har 2st 2-vägs 4" fram i bilen som ska drivas direkt från huvudenheten (till en början). Bak har jag 2 st 3-vägs 6*9or och en bas som drivs av ett slutsteg. Men nu vill jag ju inte ha en massa basljud i 4" fram och jag har inga delningsfilter än som kan ta bort dom låga frekvenserna. Kan jag då sänka basen på huvudenheten så mkt som möjligt utan att det påverkar dom andra högtalarna? Eller ändrar den ljud för line out kontakterna med eller måste allt sånt göras via slutsteget? Huvudenheten är en JVC KD-G431, steget Gas ALPHAX4100 högtalarna är med ur Gas ALPHA serien.

EDIT: Kom på en sak till. Remotekabeln till steget, den ska in på en sladd i huvudenheten. Kan den heta Accessories (stavning?). Där sitter nämligen en delning så en sladd kan man klämma in en ny kabel på och den andra försvinner in i kabelhärvan bakom. Har ingen testlampa eller multimeter hemma hmm.
Senast redigerat av Calzon (2 maj 2008)

//Calzon

4 299 Inlägg
2 maj 2008
#2
Har ingen koll alls på hur JVC-enheterna funkar, men på min Alpine kan man iaf sänka basen till 4"arna på vanliga sättet för o sen höja basen till bak på subwoofer-valet

förstår du hur jag menar??


Movcon GrpC
40 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
#3
jepp det gör jag, fast frågan är om det funkar på denna. Det är ingen subwooferutgång på den här utan line out. eller det kanske är samma sak? aja annars får jag väl testa smile. man kan ju alltid boosta upp det på steget till +12dB och sänka på huvudenheten. vi får testa imorgon.

//Calzon

4 299 Inlägg
2 maj 2008
#4
Calzon skrev:
jepp det gör jag, fast frågan är om det funkar på denna. Det är ingen subwooferutgång på den här utan line out. eller det kanske är samma sak? aja annars får jag väl testa smile. man kan ju alltid boosta upp det på steget till +12dB och sänka på huvudenheten. vi får testa imorgon.
Har inte heller nån subwoofer utgång utan de e line out på min me smile

Men när jag går in på menyn fär man kan ändra bas, fader, balance etc så finns också på min ett val som heter subwoofer som då går till line out-kontakten o på den ändrar jag då basen där bak smile

Men som du sa, bara ut o knappa o testa sig fram wink

//Jacob


Movcon GrpC
40 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
#5
ok thx smile

ska slänga ihop dom sista sladdarna imorgon så då ger det sig smile.

säker på att det är blå/vit? för den som delar sig är röd.

//Calzon


Sök