3585
Sök

fan vad trött jag blir på folk som inte kan låta bli andras saker!

321 Inlägg
24 januari 2008
Honken_ skrev:
onödigt att du ens låste bilen, om du hade skippat det så hade dom inte slagit in rutan. sen skulle nycklarna suttit kvar i då kanske dom bara kört en vända och dumpat den.

Ja och om de kört sönder bilen hade han inte fått ut ett öre. Och kanske haft en polisanmälan på sig för försäkringsbedrägeri. Tur fan tänkte du nu?

2 283 Inlägg
24 januari 2008
Kungen-EssE skrev:
Jongen skrev:
Känns som det kvittar om det är en Ferarri eller en Fiesta, man blir ju lack hur som! Sen e kanske värre för en som har en gammal fiesta som kanske inte är mer än trafikförsäkrad, medans Ferarrien antagligen är helförsäkrad. Sen förstår jag inte vad som skulle vara mer intressant om det var en Ferarri???? Bryr man sig inte om sånt här så gör man väl inte det oavsett märke på och skick på bilen?

amen lilla gubben då....

du kan inte säga "ferrari helförsäkrad", vet du vad själv risken kostar på en ferrari om det hade varit sån skada som på den gammla rosthögen fiestan ? nää precis, så ytra dig inte om du inte vet något..
själv risken hade varit minst på 10 000kr MINST !!.. medans fiestans delar finns på ALLA skrotar i hela sverige... förstår du nu varför det är så onödigt med såna hära  trådar?

sen för det andra... kom inte säg att vi gnäller och vi ska ta oss till gnäll tråden:
för det är HAN som gnälle, då borde väll han ta och skriva där istället???

Doh...

Mvh Elias

Jag fattar inte vart du vill komma Elias...

Men men vissa förstår inte att man blir förbannad när det blir inbrott i bilen, men sen förstår jag esse med.
I Malmö är inbrott lika vanligt som en V70.

Skitsamma tråkigt som fan att sånt händer, kan tänkas att det är knarkare då de är fan desperata på allt..

R.I.P. Michael Jackson!

....:::Firebird:::....
60 Inlägg
5 mars 2008
det handlar ju inte om värdet på sakerna. de handlar helt enkelt om att andras saker ger man fan i! de är saker som någon betalt, av pengar som personen tjänat ihop själv. skaffa ett jobb för fan å köp egna grejjer å ge fan i andras! blir så jävla irriterad på sånt där! personer utan liv som håller på sådär.. låta andra lida för att dom inte har nått jobb! lågt! är tämligen irriterad just nu, för någon månad sen fick ja bakrutan krossad på en av mina bilar + tändningslåset förstört, åså hade dom försökt tjuvkoppla den. brytmärken på B stolparna. och en massa annat. så jävla onödigt! sen gick de bara nån vecka, då va extraljusen borta på min andra bil. splitter nya. å i morse när ja kom ut va de spår i nysnön runt varenda bil, samma fotspår som va runt bilen som dom försökte sno. någon som kollat in i alla bilar. vilket betyder att dom förmodligen kommer slå till ikv, å då måste en annan sitta på span! för fan skaffa ett liv.
Senast redigerat av ekbergh (5 mars 2008)

3 650 Inlägg
5 mars 2008
Kungen-EssE skrev:
FireTraXX skrev:
Fy fan va trött jag blir på alla dessa trådar.
Är ni chockerade att sånt händer eller?

eller hur, va fan sluta lägg upp såna hära trådar.. speciellt när det handlar om bilar som inte e värda nåt..
ok om det hade varit en ferrari eller bugatti, då hade det varit intressant..

du får speciellt ingen hjälp av oss, när det gäller sånt här.

vem fan bryr sig om ferari å bugatti, klart man blir lack om nånting händer med ens bil, speciellt om de e kaxiga tattarungar!!

Volvo Fantast!
28 Inlägg
5 mars 2008
Det är jävligt konstigt att inte vi människor och kan skilja på Ditt/Mitt...
Spelar ingen roll om bilen är värd 10 000 eller 100 000 det är fortfarande sin egendom och alla har sin speciella relation till det.. 
Fattar inte hur vissa i denna tråden kan resonera som om man bara ska skita i alla dessa jävla svin.. Sätt ditt dom istället....Blir riktigt upprörd när man läser denna tråd.. Råkade själv ut för ett knarkasvin som försöka ta sig in i min bil mitt på ljusa dagen, som tur var såg jag och en kompis till mej detta och sprang ut..... fick jaga honom ett bra tag till min far och hans polare kom och "tog hand om honom" till snuten äntligen kom och tog med honom...
Nu är han dömd till 3 år och 8 månader....För att han hade en antal saker på sig både innan och efter detta hände.....
Vet hur det känns att få sin bil förstörd och man blir ännu mer förbannad om han inte åker dit..... Kändes så jävla skönt när jag själv fick vara med då snuten tog hand om honom... Då trivdes jag..smile) och det är ju inte varje dag man jagar tjuvar inte...tongue

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2008
Squadron skrev:
FireTraXX skrev:
Stölder och inbrott kommer alltid att finnas, lika bra att vänja sig.

Konstigt resonemang tycker jag.

"Din mamma/syrra/flickvän blir våldtagen"
"Våldtäkter och sexbrott kommer alltid att finnas, lika bra att vänja sig."

Låter jävligt fel i mina öron iaf.

Det är inte fel, finns det något du kan göra som hindrar ALLA från att begå brott?
Nej, bli polis eller vänj dig vid att det är såhär världen är.
Desto tidigare du inser att människan är för smart för sig själv desto bättre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

....:::Firebird:::....
60 Inlägg
6 mars 2008
som sagt, folk måste lära sig skilja på mitt och ditt.. är dom som gjorde inbrott i mina bilar på spåren nu iaf. vet vilka de är.. men man kan ju inte göra något, för då åker man ju dit själv..

1 062 Inlägg
6 mars 2008
att man inte ska ha få sakerna i fred, extra tråkigt när man har lånat en bil och den blit utsatt

281 Inlägg
6 mars 2008
Kungen-EssE skrev:
FireTraXX skrev:
Fy fan va trött jag blir på alla dessa trådar.
Är ni chockerade att sånt händer eller?

eller hur, va fan sluta lägg upp såna hära trådar.. speciellt när det handlar om bilar som inte e värda nåt..
ok om det hade varit en ferrari eller bugatti, då hade det varit intressant..

du får speciellt ingen hjälp av oss, när det gäller sånt här.

Bara för att det hände en bil som kanske inte är värd så himla mkt så tycker du att det är ok för folk att göra så som dom gjorde mot den här bilen/ägaren? För så tolkar jag det mad

Jag kommer inte att gråta en droppe ifall något liknande händer din BWM!

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 mars 2008
oavsett bil tråkigt att få den vandaliserad.... tyvärr finns ju folk som måste förstöra....

t ex få inbrott på julafton tongue  ex samboms gamla saab900 fick inbrott när vi skulle iväg & fira julafton.. idioterna tog loss kåpan vid ratten... undra om de ens visste att nyckellåset sitter vid handbromsen & var giventvis tvungna att söka igenom 2 påsar med tidningar som de bara välte ut i bilen tongue

801 Inlägg
7 maj 2008
vad arga alla är, låt dem skriva, ni behöver inte läsa det,
Ps, tråkigt med bilen hmm

Sök