3469
Sök

återställa servicelampa?

9 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Hejsan!

någon här som vet hur man återställer servicelampan på en s70 GLT -98? utan att behöva köra till verkstad.

tack på förhand!
//mvh Philip Andersson

Allt går med våld, det är bara frågan om hur mycket! =P

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
7 maj 2008
vrid nyckeln till läge 1 sen trycker du in tripmätaren sammtidigt som du vrider nyckeln till läge 2 och håller tills service lampan blinkar sen släpper du knappen inom 5 sek big_smile

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
7 maj 2008
när är bilen byggd?Alltså år?Går ej på 97orna tror det är 98 med...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
7 maj 2008
såg nu att det va en 98=)hehe..funkar det inte med besk, så måste du åka till volvo om du inte köper en egen återställare...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

9 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
fick höra av någon att man kunde låta bilen stå utan batteri i minst 48 timmar så skulle det återställa sig, vad säger ni om det?

Allt går med våld, det är bara frågan om hur mycket! =P

375 Inlägg
7 maj 2008
volvo_245 skrev:
vrid nyckeln till läge 1 sen trycker du in tripmätaren sammtidigt som du vrider nyckeln till läge 2 och håller tills service lampan blinkar sen släpper du knappen inom 5 sek big_smile

Tändning av
Tryck in återställning för tripp.
Tändning på
Håll kvar 10sek; SRL lampan blinkar när du hållt in 10 sel.
Släpp knappen inom 4 sek.
Nu är det klart

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
7 maj 2008
Andreas_ace skrev:
volvo_245 skrev:

Tändning av
Tryck in återställning för tripp.
Tändning på
Håll kvar 10sek; SRL lampan blinkar när du hållt in 10 sel.
Släpp knappen inom 4 sek.
Nu är det klart

ok jag antog att det va en nyare bil och så är det på dom nya big_smile

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
8 maj 2008
ring till volvo och fråga vad dom tar...

375 Inlägg
8 maj 2008
Har redan gett svaret, så varför inte låsa tråden?

Sök