2773
Sök

Kabeldragning Polo 6n SDI

79 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Har ett STORT problem. Försöker dra in kablar till slutsteget i polon nu. Hittar bara 1 hål men kan inte få in kablen där för innanför sitter någon el-grunka ivägen. kan man fila upp hålet lite så jag kan få in kablen där eller finns det något annat bra hål? har letat i trådarna där det står om hål vid pedaler m.m men hittar inte hålen för där sitter så J*vla mycket skit just mot torpeden i SDI modellen..   HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

782 Inlägg
9 maj 2008
jag drog en 21mm kabel i min sdi polo-96a. Den drog jag där alla andra kablar går in till säkringsdosan (kan vart ett litet hål ovanför dom andra kablarna också). Kabeln drogs innifrån motorrummet och kom ut över o innanför säkringshållaren så den får du ta bort för att få fram kabeln.

79 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Kommer du ihåg vart du hittade dom? har försöktt se om man ser någon stans där dom går in igenom plåten men hittar inget. kanske måste lyfta upp bilen och se under ifrån.. tack i alla fall,

297 Inlägg
10 maj 2008
borra nytt hål annars wink

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

79 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
men är det så jättebra att borra i torpedplåten??

782 Inlägg
11 maj 2008
det va några år sen o minnet är inte så jättebra men det borde vart strax till höger om rattstången (om man står framför bilen). Jag kröp inte under bilen iaf.
Borra i torpeden är ingen fara om man vet att det inte finns något bakom men det gör man ju sällan.

79 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Tack för all hjälp. ska hissa upp bilen i veckan och kolla i alla fall.

Sök