3242
Sök

sportsystem till 850

stahre
14 maj 2008
Trådstartare
#1
undrar om det är någon som vet ett bra system från kat till volvo 850 till vettigt pris?
och vart hittar jag detta

från bun!
89 Inlägg
14 maj 2008
#2
bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar tongue

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

17 Inlägg
14 maj 2008
#3
www.jt-tuning.se
Dom har bra system till ett vettigt pris

Life Is Simple Make A Choise And Never Look Back

299 Inlägg
14 maj 2008
#4
håller helt med ovanstående talare


från bun!
89 Inlägg
14 maj 2008
#5
johan-s70-t5 skrev:
håller helt med ovanstående talare

hoppas det va mitt förslag tongue

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
14 maj 2008
#6
RaLsO skrev:
bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar tongue

Gör man? Jäkligt tveksam till det..  Tar massa tid, blod, svett och brännmärken med....

Köp på JT ffs....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

från bun!
89 Inlägg
14 maj 2008
#7
MrTurbo skrev:
RaLsO skrev:
bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar tongue

Gör man? Jäkligt tveksam till det..  Tar massa tid, blod, svett och brännmärken med....

Köp på JT ffs....

byggde eget till min bil, för 1300, tvivlar på att det är så billigt på JT...
o det där med tid o blod o skit, det är bara sant till hälften, det värsta är att få av det gammla systemet, vilket man ändå måste göra om man ska ha på en färdig sats...

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

stahre
14 maj 2008
Trådstartare
#8
har du en lista eller nåt till mig på vad du köpte?tongue

699 Inlägg
14 maj 2008
#9
Finns billigt på bsr.. rostfritt e det med smile

Bilgalen elektriker :)

från bun!
89 Inlägg
14 maj 2008
#10
ska ju inte va samma grejjer till din, men rör och klämmor är inte dyrt, burkarna däremot, men man kan ju välja att bara ha en, som ett mer ekonomiskt (och mer högljutt) system, men det går inte över 2000 spänn, är man bara lite händig så går det fint

(skulle föredra bsr före jt...)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

dragkruka
275 Inlägg
14 maj 2008
#11
stahre skrev:
undrar om det är någon som vet ett bra system från kat till volvo 850 till vettigt pris?
och vart hittar jag detta

kör JT på min glt låter bra fast de var inte så billigt wink


från bun!
89 Inlägg
14 maj 2008
#12
förresten, varför sportavgas på en glt?
köp turbo o få ut skönare ljud o början till en skön effekt-höjning:P

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

1 002 Inlägg
14 maj 2008
#13
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

...

dragkruka
275 Inlägg
14 maj 2008
#14
tycker nog inte min blev slöare med 3" iaf men minns inte riktigt hur den gick innan dess dock. Gött låter det iaf:D


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
14 maj 2008
#15
dahboy skrev:
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?

stahre
14 maj 2008
Trådstartare
#16
jo men en turbokonvertering vet jag fan inte hur man gör och så kostar det väl en del? tappar jag verkligen kraft på öppet filter och effektsystem? då ljuger ju leverantörerna

1 002 Inlägg
14 maj 2008
#17
alexbenhard skrev:
dahboy skrev:
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?

Ja. för om du sätter på 30 tum på en turbo bil får du ut 200 extra hk..tongue
Det handlar om en skillnad på kanske 5-10 hk..

...

från bun!
89 Inlägg
15 maj 2008
#18
alexbenhard skrev:
dahboy skrev:
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?

till och börja med så sa jag att det var början på en effekt höjning
inte att det ger en jävla massa effekt
dessutom, kompisen har en s70 glt med 2,5" efter katt med en burk och öppet filter, drog ner effekten, säg ca 10 hk...
det enda är att det låter och drar lite mer sopp (jo så är det)

roll

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!


Sök