3138
Sök

Besikta min Volvo 850 med "motorelektroniklampan" som lyser på IB. HJÄLP MIG

184 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Hej. Har besiktning på måndag och min motorelektroniklampa har börja lysa, det är inge fel på bilen. Vet inte riktigt vad den känner av för ngt. om det är med avgasväderna.

Ngn som vet om man får nerslag på det eller hur man kan koppla förbi den lampan??

Väldigt tacksam för seriösa svar..!

Volvo 850 GLT -96 31800mil

MvH: Johan

3 295 Inlägg
17 maj 2008
lossa batterikablarna en liten stund typ 10 min eller nåt sånt, då brukar den slockna.. om inte, besök verkstad.

184 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Hmm, ska prova det med en gång.. har tid kl. 10.00 på måndag. hinner nog inte med ngn verkstad innan tyvärr hmm du vet inte nå annat sätt om inte de skulle funka??

Tack

819 Inlägg
17 maj 2008
går det inte att ta bort dioden/lampan till den bara då?

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

* Klåpare
1 718 Inlägg
17 maj 2008
Ett sätt är att plocka sympatipoäng hos besiktningsmannen om du inte hinner att åtgärda felet innan måndag. Går bilen bra i övrigt så börja med att säga till med en gång när du rullar in att "tjena, du motorelektronik-lampan lyser för det är något knas med luftmassemätaren men jag har fått tid på verkstad i veckan". Brukar funka.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Allt i allo
358 Inlägg
17 maj 2008
jo lossa instrumenthuset och ryck lampan bara:S

De é nice !

127 Inlägg
17 maj 2008
Ramneborg skrev:

Måste inte lampan fungera? dom kollar väl när dom vrider om nycklen att alla lampor fungerar?

Bara en tanke!

184 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Nitzer skrev:
Ramneborg skrev:

Måste inte lampan fungera? dom kollar väl när dom vrider om nycklen att alla lampor fungerar?

Bara en tanke!

Så tror jag med. har haft tanken att rycka lampan men känns fel det med. fasst å andra sidan kan lampor gå sönder oxå. hmm

men som"gulmun" skrev så lär man nog försöka fjäska lite...

689 Inlägg
17 maj 2008
Motorlampan ska lysa när man vrider på tändningen..

294 Inlägg
17 maj 2008
då du har 96års modell så måste du släcka felkoder /motorlampan med en diagnostik dator, finns att köpa för framtida bruk, och självklart kan volvo släcka den, men det finns ju också en orsak till att den lyser, allt under motorelektoniken kan tända lampan.
men eftersom du har tid på måndag så kanske du får ta och försöka endå.

säg att du kollat felkod och att den lyser pga t ex felkod 5-1-4 (elfläkt halvfart ur funktion) tongue
han lär ju inte klaga på att din elfläkt inte fungerar, eller hur? om han nu ens bryr sig.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

184 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Slave_joe skrev:
lossa batterikablarna en liten stund typ 10 min eller nåt sånt, då brukar den slockna.. om inte, besök verkstad.

Provade detta och det funkade faktiskt. Läste fel. ja tog 10 sekunder, men de funkade ändåså.. Hoppas bara att det håller i sig så de inte tänder igen alldeles innan då.

Tack för alla svaren...smile

Sök