Tjenare. tänkte lite på de med att konvertera min bil till etahnol. vad skulle behövas bytas och vad skule det ligga på om man skulle lämna in den för att göra de??
tänk på att bilen kommer dra mycket mer soppa, så det är ingen sparbössa, snarare ett sätt att hitta fler hästar ur befintlig hårdvara
Senast redigerat av torpis (19 maj 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
jo men ja kollade lite på hur mycke den drar nu å de e ju en del. och sen kommer ju bensinpriserna stiga en bra bit. sen ligger ju etahnolen på lite mindre än så länge iaf..
Viinikki: vad fick du betala för de o mdu nu vill avslöja de
jo men ja kollade lite på hur mycke den drar nu å de e ju en del. och sen kommer ju bensinpriserna stiga en bra bit. sen ligger ju etahnolen på lite mindre än så länge iaf..
Sen tillkommer att du behöver mer choke på E85 och lite mer accpump så i slutet blir det ungefär samma pris. Men om bensinen stiger och E85 ligger kvar så går du med vinst.
om vi tar den snikigaste konverteringen, E85-chipp + spridare = 10000kr och du spar 2kr/mil så går du plus efter 5000mil.
så hur gärna man än vill så blir det inte billigare.
sen får du tanka hela tiden också, du kommer bara 40mil på en tank...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-