3365
Sök

nån med erfarenhet från usa import ?

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Tjena!  Tänkte ta in en Cadillac Escalade eller en Lincoln Navigator från usa till nästa vinter, eftersom en 04 escalade ligger strax under 400K i värde i sverige, och du får en sån för ca 20 000 dollar ser ja de som en kanonaffär smile frakten från usa till sverige är fixad, så nu har ja lite småfunderingar bara, törs man handla från ebay? hur funkar de med momsen ? måste man göra mer än att byta mätartavlor när man besiktar den ? och lite sånt.. vore kanon om nån som importerat från usa tidigare kunde ge lite tips !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

ElectroRaggare
885 Inlägg
11 februari 2008
Du måste momsa 22 eller 25 % på totalsumman (bil + frakt + hamnavgifter + Tullavgifter)
Sen måste du kolla så att alla lysen är godkända, eventuellt bygga om bakljusen helt då du inte får ha röda blinkers vilket det oftast är på amerikanska bilar.

Sök och du skall finna! det finns massor av trådar om detta.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 februari 2008
NxV skrev:
Du måste momsa 22 eller 25 % på totalsumman (bil + frakt + hamnavgifter + Tullavgifter)
Sen måste du kolla så att alla lysen är godkända, eventuellt bygga om bakljusen helt då du inte får ha röda blinkers vilket det oftast är på amerikanska bilar.

Sök och du skall finna! det finns massor av trådar om detta.

Men röda blinkers bak får man ju ha nu. Har flera polare som har reggat sina bilar med dom kvar på. Det hade nåt med EU-regler att göra...
Förbaskat mycket snyggare också än dessa små, fula extrblinkers som man sätter dit och förstör hela bilen..

Förresten, ursäkta mig.  smile
Lånar tråden lite, jag har en Oldsmobile från 94 på gång, som jag skulle mer eller mindre få farsans kusin. Vad skulle den kunna kosta att få in till landet tro?
Nån som vet? Måste man skriva värdet eller skulle den gå att ta in, t.ex som skrot? smile PM:a mig om någon vet.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 februari 2008
Ellertz skrev:
Tjena!  Tänkte ta in en Cadillac Escalade eller en Lincoln Navigator från usa till nästa vinter, eftersom en 04 escalade ligger strax under 400K i värde i sverige, och du får en sån för ca 20 000 dollar ser ja de som en kanonaffär smile frakten från usa till sverige är fixad, så nu har ja lite småfunderingar bara, törs man handla från ebay? hur funkar de med momsen ? måste man göra mer än att byta mätartavlor när man besiktar den ? och lite sånt.. vore kanon om nån som importerat från usa tidigare kunde ge lite tips !

Ta in en ny Chevy Suburban istället. Kostar inte så blodigt som nån av de andra. Dessutom är den mycket tuffare än t.ex Escalade. Och mycket mer ovanlig här. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
11 februari 2008
Du behöver inte byta mätartavla, sätt "stripes med text på", minns inte vad dem heter med. Märk ut 30 - 50 - 70 - 90 - 110 på tavlan, har funkat på ett par bilar jag känner till.

Förövrigt måste du ha gula blinkers om bilen inte är äldre X antal år.

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Ellertz skrev:

Ta in en ny Chevy Suburban istället. Kostar inte så blodigt som nån av de andra. Dessutom är den mycket tuffare än t.ex Escalade. Och mycket mer ovanlig här. smile

Nja, tycker mer om escaladen smile lägger ja 150 000 så får ja ju en escalade runt 02-03 plus hem den till  sverige och alla avgifter så ja tycker de inte är så farligt smile

- Har du champagne?

499 Inlägg
30 april 2008
Tänkte klämma in mig här med...har lite funderingar hur funkar det o köpa en ny bil i USA sedan importera in den till Sverige.... Blir en ny Volvo eller BMW..Funderade på något udda amerikanskt men då kan d bli lite jobbigt med besiktningen..
Vilka är de största skillnaderna på US-Spec o Euro -spec?

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

499 Inlägg
30 april 2008
PM:a mig gärna ifall någon vet kostnader, söksidor, viktiga paper mm tack i förhand

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

16 Inlägg
21 maj 2008
Kontakta mig så hjälper jag till.

MVH
Marcus

För mer information om import från USA besök gärna www.uniqueimport.se

Norrlänning
1 453 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Uniqueimport skrev:
Kontakta mig så hjälper jag till.

MVH
Marcus

Du... ni var då inte så billig ni elle.. Dryga 100 000 papp för att frakta en escalade över atlanten plus lite papper.. tongue

- Har du champagne?

Sök