3733
Sök

ny turbo!

40 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Tja!

Jag har en 855 T5, o idag så rasade turbon hmm men fick tag på en helt ny Turbo ( Volvo TD04-18T) som jag skulle montera.. men då passade inte original downpipen mot turbon sad nån som vet om det finns nån adapter , eller adapter låter konstigt men ni vet nog vad ja menar smile som passar mellan turbon o downpipen eller måste jag köpa ny downpipe o vad isåfall?

hmm

127 Inlägg
25 maj 2008
Är du säker på att du fick rätt avgashus? Vet att dem finns med både raka och vinklade hus.

40 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
beatone skrev:
Är du säker på att du fick rätt avgashus? Vet att dem finns med både raka och vinklade hus.

ja det är nog inte rätt avgashus nu, men hoppas det går att lösa utan att d ska bli för dyrt smile

Administratör
11 955 Inlägg
25 maj 2008
Läs igenom rubriksanvisningarna och redigera ditt första inlägg och fixa till rubriken så den blir tydligare tack.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Rapidoz
688 Inlägg
25 maj 2008
är det att downpipen inte når upp/rätt vinkel för att fästas i turbon eller är det
turbo/downpipe flänsen som har fel bulthål?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 maj 2008
Har du kvar din gamla turbo ? de är bara å byta avgashuse ...skruva sen tuta å köra tongue¨
Om inte så är frågan vilket avgashus du har ? 6ans hus med kona...6ans hus med labyrint eller  7ans hus med labyrintätning  ? Å jag är eventuellt intreserad av å köpa ditt "nya" avgashus som inte passar ifall de är 7ans vinklade hus vilket de borde vara..
Senast redigerat av Xuri (26 maj 2008)

40 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
är det att downpipen inte når upp/rätt vinkel för att fästas i turbon eller är det
turbo/downpipe flänsen som har fel bulthål?

jo downpipen når... men det är inte rätt anslutning

40 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
chrizz skrev:
Läs igenom rubriksanvisningarna och redigera ditt första inlägg och fixa till rubriken så den blir tydligare tack.

okok, vart fixar ja till det då?

40 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
Har du kvar din gamla turbo ? de är bara å byta avgashuse ...skruva sen tuta å köra tongue¨
Om inte så är frågan vilket avgashus du har ? 6ans hus med kona...6ans hus med labyrint eller  7ans hus med labyrintätning  ? Å jag är eventuellt intreserad av å köpa ditt "nya" avgashus som inte passar ifall de är 7ans vinklade hus vilket de borde vara..

japp den har ja kvar... hmm  ok, så det gör inget att man tar avgashuset från den rasade turbon o sätter på den nya?  Ja du d var en bra fråga, ska kolla upp det idag...

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 maj 2008
furious_vr6 skrev:
Xuri skrev:

japp den har ja kvar... hmm  ok, så det gör inget att man tar avgashuset från den rasade turbon o sätter på den nya?  Ja du d var en bra fråga, ska kolla upp det idag...

Nej det är inga som helst problem å byta avgashuset från en rasad / ny turbo..de är bara en bit gjutjärn  och denna påverkar inte funktionen ... dom kan vara lite jävliga att få bort om dom har suttit länge men på den "rasade" turbon som de i så fall borde sitta fast på den behöver du ju inte vara rädd om tongue   ta en bild å lägg upp så kan jag säga vilket hus de är...står ett gjutnr på sidan av avgashuset tex 2235423-7 å då är de siffra nr 7 som är storleken på husen sen beror de på om de är plant eller vinklat hus

Pma om du behöver hjälp med idenifieringen / när du vet vilket hus de är å om de är till salu

9 108 Inlägg
26 maj 2008
Du missade Chrizz' tillsägelse om rubriken? Då låser jag istället.

Läs rubriksanvisningarna innan nästa trådstart, mvh.

Sök