Jag har en 855 T5, o idag så rasade turbon men fick tag på en helt ny Turbo ( Volvo TD04-18T) som jag skulle montera.. men då passade inte original downpipen mot turbon nån som vet om det finns nån adapter , eller adapter låter konstigt men ni vet nog vad ja menar som passar mellan turbon o downpipen eller måste jag köpa ny downpipe o vad isåfall?
Har du kvar din gamla turbo ? de är bara å byta avgashuse ...skruva sen tuta å köra ¨ Om inte så är frågan vilket avgashus du har ? 6ans hus med kona...6ans hus med labyrint eller 7ans hus med labyrintätning ? Å jag är eventuellt intreserad av å köpa ditt "nya" avgashus som inte passar ifall de är 7ans vinklade hus vilket de borde vara..
Har du kvar din gamla turbo ? de är bara å byta avgashuse ...skruva sen tuta å köra ¨ Om inte så är frågan vilket avgashus du har ? 6ans hus med kona...6ans hus med labyrint eller 7ans hus med labyrintätning ? Å jag är eventuellt intreserad av å köpa ditt "nya" avgashus som inte passar ifall de är 7ans vinklade hus vilket de borde vara..
japp den har ja kvar... hmm ok, så det gör inget att man tar avgashuset från den rasade turbon o sätter på den nya? Ja du d var en bra fråga, ska kolla upp det idag...
japp den har ja kvar... hmm ok, så det gör inget att man tar avgashuset från den rasade turbon o sätter på den nya? Ja du d var en bra fråga, ska kolla upp det idag...
Nej det är inga som helst problem å byta avgashuset från en rasad / ny turbo..de är bara en bit gjutjärn och denna påverkar inte funktionen ... dom kan vara lite jävliga att få bort om dom har suttit länge men på den "rasade" turbon som de i så fall borde sitta fast på den behöver du ju inte vara rädd om ta en bild å lägg upp så kan jag säga vilket hus de är...står ett gjutnr på sidan av avgashuset tex 2235423-7 å då är de siffra nr 7 som är storleken på husen sen beror de på om de är plant eller vinklat hus
Pma om du behöver hjälp med idenifieringen / när du vet vilket hus de är å om de är till salu