2686
Sök

kupéfläkt 740

244 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
Jag har ett litet problem, min kupéfläkt vill inte funka.
Jag har precis bytt spänningsregulator eftersom den gamla laddade ojämt, och kolen var precis slut. kan den ojämna laddningen gått hårt åt fläktmotorn?
spänningsregulatorns ojämna laddning pajade styrboxen, så den är nybytt (till en beganad). men efter en snabb titt i kopplingschemat så ska inte den ha något att göra med kupéfläkten. Däremot såg jag att det går ett relä till fläkten, någon som vet vilket det är? så man kan kolla om det är relät som är kasst.

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

8 Inlägg
26 mars 2006
Om fläkten inte går alls på något läge så är det till 99% alltid fläkten som gett sig om inte alla fläktmotstånd har gått sönder på en gång men det är inte troligt, åk o köp en begagnad o testa med kostar inte många kronor om du inte har AC vill säga. Lycka till

244 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
okej... kan kolla på nån skrot här i närheten... det kan ju va så att fläkten gav sig p g a den ojämna laddningen... men vad gäller motstånden räcker det väl med att det sista är trasigt med tanke på att på lägsta hastigheten går ju strömmen genom alla 3 motstånd... aja får felsöka vidare... tack för hjälpen iaf smile

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Sök