3283
Sök

"trimmad" 945 turbo med dåigt drag HJÄLP!!!

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 maj 2008
TobbeTT skrev:
Denkan_h skrev:
Kollade Ebay men hittade bara till nissan och mitsubishi typ vet du nogon bra sida eller så? eller en länk till något?

kolla på www.turboperformanceclub.com deras säljes forum kan dyka upp r spridare lite titt som tätt

och här hittade jag en svensk sida med walbro pump http://www.japtuning.se/index.php?page= … ;Itemid=35

De är bättre om han kollar på nya spridare hos www.lgspeed.se då han bara tar 650kr st för nya ...
på tpc kostar dom ju typ 500 kr st begagnade..

Specialmontör
91 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
åker till LG på måndag o köper  spridarna där. sen besteller jag en pump via ebay. 76 mm lmm har jag redan.  åter igen tusen tack Xuri

så ja

26 Inlägg
30 maj 2008
Jag gjorde som Xuri skrev men använde Bosch -040 soppapump.
Det är bra om man försöker sätta pumpen på samma nivå som original för då stämmer soppamätaren lite bättre.

Vill man inte grotta i tanken så går det att använda Bosch -044 som du monterar under bilen. Om man ska ha mycket kräm så är det bra att byta förpumpen (tankpumpen) Till en lite roligare typ Regina pump som sitter på 940 tror jag, finns säkert någon annan som vet...

10 287 Inlägg
30 maj 2008
Hälsa LG från mina garagepolare TTR-Jompa och TTR-Stefan. Säg till LG att svetsa bättre...tongue

/Göran

Denkan_h skrev:
åker till LG på måndag o köper  spridarna där.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Specialmontör
91 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
om jag sätter en walbro gss341 (IN-TANK) ska jag ta bort pumpen under bilen då? och matar inte walbrogss341 på för mycket för ca 300hk?eller stells det på BTR:en?

eller kan jag köpa en och sätta under bilen om jag vill, efter som jag har 940 räker orginal i tanken då?

så ja

Specialmontör
91 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Hälsa LG från mina garagepolare TTR-Jompa och TTR-Stefan. Säg till LG att svetsa bättre...tongue

/Göran

Denkan_h skrev:
åker till LG på måndag o köper  spridarna där.

haha ja det ska jag göra=)

så ja

Specialmontör
91 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
kan fråga LG på måndag vad han tycker att jag ska göra med pumparna och det.. så slipper ni mitt tjat hahah

så ja

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 maj 2008
Denkan_h skrev:
om jag sätter en walbro gss341 (IN-TANK) ska jag ta bort pumpen under bilen då? och matar inte walbrogss341 på för mycket för ca 300hk?eller stells det på BTR:en?

eller kan jag köpa en och sätta under bilen om jag vill, efter som jag har 940 räker orginal i tanken då?

vad har du för årsmod ? du har bara en pump på din bil vad jag i alla fall tror (i tanken)...dubbla pumpar sitter de bara på dom tidiga årsmodellerna väl ?

edit  angående att pumpen pallar mer än 300hk de gör inget...du får kanske lite högre soppatryck bara som du kanske bör ställa ner, Men du har väl redan ställbar regulator till dom spridarna du har så de gör ju inget...Mer flöde = lite mer tryck...bara å sänka lite
Senast redigerat av Xuri (30 maj 2008)

Specialmontör
91 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
nu är pump bestelld! spridare kommer på måndag skönt!!!

så ja

Sök