Hunnit med en hel del ikväll. Dels gjort klart stolfästet och mycket svetsarbete har gjorts. trösklar och bakskärmar börjar ta form. Likaså inredningen börjar likna något
Ursäktar att alla bilder är väldigt dåliga. mörkt garage och dålig blixt är ingen bra kombination
hjulhuset målat. Dock väldigt skitig dämpare och fjäder Den STOORA ljuddämparen ska bort såklart och bytas mot japs
Vilken putts! helt sjukt!
grovt fastsvetsat. Mycket spackling så kan det nog bli okej
provmontering av nya "panelen" Oljetryck och Oljetemp och 2 st brytare. obs ej fastsatt då glappet i ovan kanten
Inte snyggt någonstans. Jag vet. Men fyller sin funktion. Glasfiberspackel även där så ser det okej ut
Svart lackerat panelen runt ratten och monterat alla knappar. Stolen är nu helt färdig och monterad
ser bra ut..jäklar vad rost du hade min finns det inte en fläck på nästan...men nu när jag va under och kröp hittade jag där dom varit och lagat men jobba på alltid kul med 200 trådar
ser bra ut..jäklar vad rost du hade min finns det inte en fläck på nästan...men nu när jag va under och kröp hittade jag där dom varit och lagat men jobba på alltid kul med 200 trådar
Jo en hel del rost var det. Men börjar ta form nu. Jobbar så mycket jag hinner men har ju jobbet och sen har jag varit lite sjuk senaste dagarna. Men kommer stor uppdate närmaste dagarna:)
Blir en liten update ikväll iaf. Gick ut och gjorde ett fäste till passagerarstolen och passade in och monterade allt. Så nu sitter båda som en smeck:D
Lyfte ett av stiften och det verkar som om den går tunt. Jag vet själv inte vad det sitter för soppa pump på nu men den ska räcka till enligt förra ägaren men det kan man ju tydligen inte lita på då.
Någon som kan tippsa mig om pump för rimlig peng som funkar till min setup... Mvh David
Har jobbat lite mer nu med bla att slipa ner fälgarna och att göra skuffen plåtren.
Någon som har nån idé på vad man kan klä skuffen med? någon slags matta och i så fall var man kan få tag på det?
mvh David
Klädsel väger! Lätta mera!
Har du helt rätt i! Men ser dock förjävligt ut så får se hur jag gör. Men den ska lättas till max. Ska bla plocka dörrsidor och fönstermotorerna och popnita fast en alu plåt som dörrsida. Då redan dörrsidorna är fördärvade av en massa skruvhål och liknande.
Det behöver inte se förjävligt ut utan matta och sånt. Lägg igen alla hål, "flytta upp" reservdäcksbaljan och lacka sedan i bilens färg!
Har du helt rätt i! Men ser dock förjävligt ut så får se hur jag gör. Men den ska lättas till max. Ska bla plocka dörrsidor och fönstermotorerna och popnita fast en alu plåt som dörrsida. Då redan dörrsidorna är fördärvade av en massa skruvhål och liknande.
Det behöver inte se förjävligt ut utan matta och sånt. Lägg igen alla hål, "flytta upp" reservdäcksbaljan och lacka sedan i bilens färg!
Jo jag har funderar lite på att lacka. Blir nog så ändå. Men först är det massa grovjobb som ska göras för att få bilen körbar