4190
Sök

vart lär sig man trimma bilar ?

Avstängd
44 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Vart lär sig man trimma bilar finns det böcker eller nåt bara så här jobbar man så lär man sig ?

Gillar volvo 244, 740tic, 850.
Önskar köpa en 740tic.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
3 september 2008
information och lärdom

Mästare
2 947 Inlägg
3 september 2008
google.se och andra visa män.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
3 september 2008
Man lär sig av sina misstag.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
3 september 2008
ja läser bilel och bilmekanik..o då lär ja mej trimma..men har presic börjat så..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

5 089 Inlägg
3 september 2008
gjorde inte dendära boken.... euhm.. heayns(eller hur nu det stavas) em bok och trimming? vet inte om det är nått å ha i den dock. kanske basic grejjerna.

Sen är dte bara att titta runt på femtioelva forum på hur andra bygger. söka runt på google efter den speciefika delen du vill lära dig om o.s.v.

Varför föddes man inte med kunskap för? ganska kasst tycker jag ;P

\Lindgren

1 772 Inlägg
3 september 2008
FLindgren skrev:
gjorde inte dendära boken.... euhm.. heayns(eller hur nu det stavas) em bok och trimming? vet inte om det är nått å ha i den dock. kanske basic grejjerna.

Exakt, "Tuning" smile Rätt så intressant bok. Finns bl.a på biltema och micro.

Annars är just internet ett bra alternativ + att pyssla själv.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Diktator
968 Inlägg
3 september 2008
som någon sa, egna misstag och google...

finns massa litteratur att lära sig från... först kanske lära sig hur en motor funkar, hur förgasare och hur insprut fungerar, och hur en turbo fungerar, hur en kompressor fungerar mm...

4 682 Inlägg
3 september 2008
FLindgren skrev:

Sen är dte bara att titta runt på femtioelva forum på hur andra bygger. söka runt på google efter den speciefika delen du vill lära dig om o.s.v.

Haynes 4 Stroke Performance tuning heter den
edit: hittade en sida me lite böcker www.dinkydi.info/engine.php cool
Senast redigerat av Moparboy440 (3 september 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
3 september 2008
Moparboy440 skrev:
FLindgren skrev:

Du vet ingen Svensk shop som säljer dessa böcker? Är nämligen lite intresserad av 2-takts böckerna och även dem andra!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Smålänning
7 883 Inlägg
3 september 2008
Trimma på det gamla sättet gör man på garageuppfaren eller vid köksbordet med en dammsugare och en dremel wink

Den nya sortens trimning sitter man framfr datorn och programmerar chipp eller i bilen och mappar insprutningen wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sothora <3
1 201 Inlägg
3 september 2008
gå in på savar och läs mycket, Sen så äre bara prova. du märker vad som inte funkar då det går sönt:)

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Saab
344 Inlägg
3 september 2008
köp en gammal bil och börja krabba med!

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 september 2008
gör som jag coh polaren gjorde.. köp en skrotig bil, plocka ur motorn, och byggihopa den igen...  vi byta alla lager, packningar m.m. max plana toppen 2 mm, slipa in ventiler, porta toppen, nya kolvringar m.m så har du garanterat en piggare motor än innan du gjorde vid den.. man lär sig när amn gör det... kolla på bilprogram, videoklipp m.m
lär dig först hur en motor fuingerar då fattar du vad det e man behöver laborera med på oilka motorerna...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

4 682 Inlägg
4 september 2008
KimVsWorld skrev:
Moparboy440 skrev:
FLindgren skrev:

Du vet ingen Svensk shop som säljer dessa böcker? Är nämligen lite intresserad av 2-takts böckerna och även dem andra!

nej tyvärr,men ja vet en finsk tongue

106 Inlägg
4 september 2008
Fick lära mig grunden till att trimma på en motortrimnings kurs. tongue Fixade en trasig motor åsså har ja lärt mig endel genom mina galna grabbar till polare. wink

Just me.

Sök