2634
Sök

Hur ofta brukar ni gasa ur eran bilar ordentligt?

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 september 2008
#41
Så fort jag åker en tillräckligt lång sträcka så den hinner bli varm så blir det närmare rödmarkeringen.

MCn växlas vid 15.000varv, dvs rödmarkeringen där också, dock 2000 varv kvar då.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

300 Inlägg
7 september 2008
#42
från att jag vrider om nycklen tills jag vrider av den.. pajar den så finns de ett par extra motorer i garaget wink


2 638 Inlägg
7 september 2008
#43
Nån gång på helgen kanske tongue Försöker köra lungt i veckorna när man pendlar, volvon drar så mycket soppa annars tongue

1 827 Inlägg
7 september 2008
#44
TCG skrev:
Eisenhut skrev:
Varje gång jag använder bilen... 8400rpm smile

TCG: Det beror faktiskt MYCKET på hur temperaturen är i luften när du kör. Är det en varm dag så vaknar min oljetemp ganska omgående, men är det en kall kväll så tar det nån mil innan jag är uppe i vettiga temperaturer, vilket är ca 70 grader. Detta är på en 1.8l sugmotor, bör gå fortare med överladdning, men också viktigare att du har rätt temp.

Rekommenderar att köpa en tempmätare, en snygg på Biltema kostar ju 360 spänn eller nått. smile
Temp.mätare till oljan i växellådan eller någonstans i motorn? Var i motorn isåfall? Kompressorns olja kommer från under oljefiltrer vid en tryckgivare. Kanske kan koppla på något där?
Man ska alltid kolla tempen i "stillastående" vätska... Jag har satt en termometer i en nippel där jag ersätter orginal oljeplugg... Skitenkelt, bara att kolla upp orginal gänga på oljepluggen och köpa en lämplig nippel. Men visst är det motoroljan jag syftar på.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

ElectroRaggare
885 Inlägg
7 september 2008
#45
ibland..'
eller sällan rättare sagt... smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

1 639 Inlägg
7 september 2008
#46
bmw_äger skrev:
Hur ofta brukar ni gasa ur eran bilar ordentligt?. Själv så brukar jag gasa ur min 2-3 gånger iveckan. för att den ska vara pigg&gå bra . Man måste ju sota ur den imellan åt smile
Moderna bilar med EFI sotar inte.... tongue

Celican och hojen: Varje gång det blir en tur, det är ju det hobbyfordon är till för...
Golfen: Aldrig, finns ingen anledning. Lika tråkig på låga som höga varv...
Senast redigerat av mrcelica (7 september 2008)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 754 Inlägg
7 september 2008
#47
Varje gång? (inte till varvstoppet då da...

Jag kan inget om allt.

I bleed Ford blue
221 Inlägg
7 september 2008
#48
Så ofta det går !

I dont need sex, the goverment fucks me every day !

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
7 september 2008
#50
Mest hela tiden. Kan ju vara därför ja måste gå å byta bakaxel nu också wink


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 september 2008
#51
Brukar gubbköra för att spara bränsle men några gånger i veckan får man ryck och gasar för konung och fosterland smile

Rock'n Roll

Mekaniker
472 Inlägg
7 september 2008
#52
Det blir så dyrt att gasa fullt hela tiden tongue Men det brukar bli någon fullgasomkörning någon gång i veckan iaf.  Det är så härligt att låta v8an sjunga sin sång..

BMW-tok

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
8 september 2008
#53
BMWKimmo skrev:
Det blir så dyrt att gasa fullt hela tiden tongue Men det brukar bli någon fullgasomkörning någon gång i veckan iaf.  Det är så härligt att låta v8an sjunga sin sång..
Helt omöjligt att inte gasa, V8an svarar så jäkla aggressivt på gasen så även om man bara petar till den så kör man snabbare än trafiken, då får man ju gasa lite till så man kommer om... och så vill man inte tappa all hastighet bakom nästa bil... och vips så kör man om allt och alla... big_smile

Tur man har farthållare ibland, t.ex innan motorn är upp i temp... tongue

249 Inlägg
8 september 2008
#54
När jag hamnar bakom någon tattare som ligger i 40-50 på 70 väg..
och det är varje dag, för det mesta går det dock inte att köra om pga gör mycket trafik.

Sen om man blir hetsad av musiken kan man dra på en del, men oftast är det en kombination av tattare framför och musiken.
Senast redigerat av 85an (8 september 2008)

1 878 Inlägg
8 september 2008
#55
när man väl tar ut pärlan ur garaget drar man på. men annars blir det 1-2ggr veckan. dock har inte bilen varit ur garage på 2½ vecka nu.


Bärs!
3 456 Inlägg
8 september 2008
#56
Såfort oljetrycks lampan släcks & temp mätaren börjar röra sej typ...

Garaget.org peakade 2008.

345 Inlägg
8 september 2008
#57
Med volvon krävs det varje gång man måste ta sig upp i 120 på motorvägen...
Carinan ganska sällan då jag inte kör med den så mycket...


632 Inlägg
8 september 2008
#58
Varje gång jag använder bilen smile

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

133 Inlägg
8 september 2008
#59
Min bil är ju inte sådär jättesnabb då va...
Och eftersom man inte ska vara ett hinder i trafiken så är han mer eller mindre alltid ursotad =P

If you don't live for something, you'll die for nothing

235 Inlägg
8 september 2008
#60
Så gott jag kan, med varm motor förstås!

Bmw, när du älskar att köra!


Sök