TCG: Det beror faktiskt MYCKET på hur temperaturen är i luften när du kör. Är det en varm dag så vaknar min oljetemp ganska omgående, men är det en kall kväll så tar det nån mil innan jag är uppe i vettiga temperaturer, vilket är ca 70 grader. Detta är på en 1.8l sugmotor, bör gå fortare med överladdning, men också viktigare att du har rätt temp.
Rekommenderar att köpa en tempmätare, en snygg på Biltema kostar ju 360 spänn eller nått.
Temp.mätare till oljan i växellådan eller någonstans i motorn? Var i motorn isåfall? Kompressorns olja kommer från under oljefiltrer vid en tryckgivare. Kanske kan koppla på något där?
Man ska alltid kolla tempen i "stillastående" vätska... Jag har satt en termometer i en nippel där jag ersätter orginal oljeplugg... Skitenkelt, bara att kolla upp orginal gänga på oljepluggen och köpa en lämplig nippel. Men visst är det motoroljan jag syftar på.
Hur ofta brukar ni gasa ur eran bilar ordentligt?. Själv så brukar jag gasa ur min 2-3 gånger iveckan. för att den ska vara pigg&gå bra . Man måste ju sota ur den imellan åt
Moderna bilar med EFI sotar inte....
Celican och hojen: Varje gång det blir en tur, det är ju det hobbyfordon är till för... Golfen: Aldrig, finns ingen anledning. Lika tråkig på låga som höga varv...
Senast redigerat av mrcelica (7 september 2008)
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Det blir så dyrt att gasa fullt hela tiden Men det brukar bli någon fullgasomkörning någon gång i veckan iaf. Det är så härligt att låta v8an sjunga sin sång..
Det blir så dyrt att gasa fullt hela tiden Men det brukar bli någon fullgasomkörning någon gång i veckan iaf. Det är så härligt att låta v8an sjunga sin sång..
Helt omöjligt att inte gasa, V8an svarar så jäkla aggressivt på gasen så även om man bara petar till den så kör man snabbare än trafiken, då får man ju gasa lite till så man kommer om... och så vill man inte tappa all hastighet bakom nästa bil... och vips så kör man om allt och alla...
Tur man har farthållare ibland, t.ex innan motorn är upp i temp...
När jag hamnar bakom någon tattare som ligger i 40-50 på 70 väg.. och det är varje dag, för det mesta går det dock inte att köra om pga gör mycket trafik.
Sen om man blir hetsad av musiken kan man dra på en del, men oftast är det en kombination av tattare framför och musiken.