3654
Sök

Mazda RX-8!

256 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Jag har verkligen fastnat för denna bilen, det verkar vara grymt bra när det kommer till köregenskaper och varvtal på motorn. Men jag har några frågor till er som redan äger en RX8.

1. Hur går motorn egentligen 1.3L Wankel , kan man sätta in turbo alt. kompressor?
2. Vad kostar en försäkring till bilen ( helförsäkring ) - Viktigaste frågan.
3. Drar bilen överdrivet mycket?

Tack

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2008
Kom igen! innan tråden blir låst så fixa rubriken.

Ta dig även tid att specificera frågorna. 

1. vad spelar det för roll hur moton går om du tänkt turbokonvertera?
2. beror på om du är 75år och bor i Boden, eller 18år och bor på Stureplan. (ring själv och fråga?!)
3. Nej, 230hk ger inget överdrivet drag.
Senast redigerat av torpis (7 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

"Unloaded"
1 557 Inlägg
7 september 2008
Torpis svar var vackert smile

1. Det är en motor som i varianten innan(FD) hade TVÅ turbo-aggregat, så om det går att överladda? Men den där lär väl låta fint i högt varvtal, går säkert helt ok.
2. Jag hänvisar till det Torpis skrev fullt ut.
3. Det är ju wankel, den dricker mer än vad en 1.3 liters cylindermotor dricker ja, men annars vet jag inte mkt mer, om du ska överladda så räkna med avsevärt högre förbrukning ;P

"When innovation meets passion!"

256 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Kom igen! innan tråden blir låst så fixa rubriken.

Ta dig även tid att specificera frågorna. 

1. vad spelar det för roll hur moton går om du tänkt turbokonvertera?
2. beror på om du är 75år och bor i Boden, eller 18år och bor på Stureplan. (ring själv och fråga?!)
3. Nej, 230hk ger inget överdrivet drag.

Jag ska inte fixa nått, jag tror de flesta fattar, om du nu inte fattar är det bättre om du håller dig till din volvo.

Egentligen vill ja inte slösa min tid på dej, men jag vill ändå göra en extra lektion för sånna som du.

1. När jag menar hur motorn går, så menar ja kvaliteten eftersom det är en speciell motor, hur aggresiv man kan vara osv.

2. Skojar du med dej eller mig? De som köper RX-8 brukar bara 75år va? Jag vill bara veta hur mkt folk betalar sin föräkring oafs sin ålder eller sin adress.

3. Drar bilen överdrivet mycket? Fråga den frågan ute på stan, så tror jag 98% av folket fattar att det är bensinen som man pratar om och inte HK eller kraft.

Hoppas du lärt dej nått gubben smile

90 Inlägg
7 september 2008
Jag brukar ligga på 0,9 lansvägs körning och litern vid stadskörning,så speciellt mycke drar den inte.
I försäkring betalar ja 6tusen om året,och då står bilen på farsan som är 45

Du behöver inte slänga i turbo eller kompressor för att få redig fart på bilen,finns mycke annat man kan göra för att få fart på Wankeln smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2008
Makemehappy skrev:

absolut inte, men sannolikheten för att du får rätt svar på dina frågor ökar avsevärt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

256 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Makemehappy skrev:

absolut inte, men sannolikheten för att du får rätt svar på dina frågor ökar avsevärt.

Kan du inte svenska eller? ja skrev till er som HAR RX8? Om du nu inte fattar nått om denna bil så tycker ja du ska vara tyst. Det är som ja går in i ett stridsvagnsforum och öppnar min mun och jämför med båtmotorer.

Och föresten fick ja redan att bra svar, om du kollar ovanför ditt konstiga inlägg.

9 108 Inlägg
7 september 2008
Dryghet lönar sig sällan Makemehappy. Läs rubriksanvisningarna, hade alla som startat en tråd döpt den efter enbart en bilmodell hade det blivit ruskigt rörigt på forumet så anvisningarna finns av en anledning. Try again.

Det skadar inte heller din vistelse här om du har en trevligare ton i fortsättningen, speciellt mot erfarna medlemmar som påpekar någonting för att hjälpa till.

Sök