2633
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Drömmare
40 Inlägg
7 juni 2009
dehär kommer bli riktigt najjs :D ha suttit å läst hela tråden :D lycka till nu!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Joas_86
7 juni 2009
Trådstartare
hukke skrev:
dehär kommer bli riktigt najjs big_smile ha suttit å läst hela tråden big_smile lycka till nu!

Det är skit roligt att läsa en hel tråd, bruka själv göra de på min egna. Roligt att du gillar detta, ska försöka med lite mer bilder !

Nu har jag också beställt ny grenrör fläns, turbo fläns, sedan nästa månad köper jag rör och en annan WG !

/Joas

Joas_86
8 juni 2009
Trådstartare
UPPDATERING 2009 06 08

Tjena.

Lite bilder på flänsarna jag har beställt !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/681457_9rbstw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/681458_8mdx0b.jpg

735 Inlägg
9 juni 2009
Mycket godis till kärran blir det vad tänker du köpa för märke på WG:n??

Born With Nothing..Die With Everything

Joas_86
9 juni 2009
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:

Hade ju en s4 wg, men den känns lite liten nu ! Så jag fundera på en HKS typ 40-50 mm.

Eller någon annan som har ett förslag ?

/Joas

8 253 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
Hade ju en s4 wg, men den känns lite liten nu ! Så jag fundera på en HKS typ 40-50 mm.

40mm är i minsta laget, så gärna en 50 eller kanske en 60mm. Beror ju lite på vad plånboken säger, men jag skulle om jag hade varit du satsa på nåt större än 40 åtminståne.

735 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
Broken-Arrow skrev:

Eller någon annan som har ett förslag ?

/Joas

Tial finns det ju också tex

Joas_86
9 juni 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:

40mm är i minsta laget, så gärna en 50 eller kanske en 60mm. Beror ju lite på vad plånboken säger, men jag skulle om jag hade varit du satsa på nåt större än 40 åtminståne.

Kika nyss på KL Racing där finns 50-60 mm, vist kopia men många kör med dem och de är inge krångel sak !

Men ska jag nog köra med 50 och kolla först !

Broken-Arrow: Jo tial finns också, vart kan man hitta såna då ?

/Joas

8 253 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:

Kika nyss på KL Racing där finns 50-60 mm, vist kopia men många kör med dem och de är inge krångel sak !

/Joas

En 50mm ska funka bra, skadar ju inte med en 60, men som sagt, är ju lite beroende på plånbok och plats för den delen. Tial finns hos PPF men en 44mm kostar 4400 om jag inte missminner mig.

Joas_86
9 juni 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:
Marlboroman skrev:

/Joas

En 50mm ska funka bra, skadar ju inte med en 60, men som sagt, är ju lite beroende på plånbok och plats för den delen. Tial finns hos PPF men en 44mm kostar 4400 om jag inte missminner mig.

PPF är så jävla dyra alltså ! (Med min mening) Men en 50 eller 60 blir det alltså ! Fudera svetsa dit wg på avgashuset på turbon, det gör att man kan få snabbare spool !? De är nog ända sättet jag får plats öppe vid motorn, annars måste jag dra ner den, som ja inte vill ! De märks efter man har gjort grenröret big_smile

/joas

735 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:

/Joas

Har själv en Hks 50-mm från KL Racing som jag köpte av en polare vad jag förstod så brukar dom kunna läcka men det går att fixa till,jag fick den billigt så jag tänkte att man kan ju testa den iaf

Joas_86
9 juni 2009
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
Joas_86 skrev:
Marlboroman skrev:

/Joas

Har själv en Hks 50-mm från KL Racing som jag köpte av en polare vad jag förstod så brukar dom kunna läcka men det går att fixa till,jag fick den billigt så jag tänkte att man kan ju testa den iaf

Jo de är sant, dem läcker, men man skulle ha något bra tätning som skulle funka. De står även så på Kl racing också ! Men tack för hjälpen ändå cool

/joas

735 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
Broken-Arrow skrev:
Joas_86 skrev:

/Joas

Jo de är sant, dem läcker, men man skulle ha något bra tätning som skulle funka. De står även så på Kl racing också ! Men tack för hjälpen ändå cool

/joas

Yepp men det går ju att fixa som sagt smile

8 253 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
PPF är så jävla dyra alltså ! (Med min mening) Men en 50 eller 60 blir det alltså ! Fudera svetsa dit wg på avgashuset på turbon, det gör att man kan få snabbare spool !?

Visst kostar det att handla där, men å andra sidan så är det ju som så att bra grejjer kostar, oavsett vilken firma man handlar på, omch PPF brukar jämförsevis inte va dyrare än nån annan. Det blir dyrt om man handlar saker med en fräsig logga på kartongen.
Anledningen till att man sätter wg'n på avgashuset är oftast för att man inte har plats någon annanstans, alternativt att man har ett grenrör utan uttag för separat wastegate. Man får varken bättre spool eller reglering om den sitter där.

Joas_86
9 juni 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:
PPF är så jävla dyra alltså ! (Med min mening) Men en 50 eller 60 blir det alltså ! Fudera svetsa dit wg på avgashuset på turbon, det gör att man kan få snabbare spool !?

Visst kostar det att handla där, men å andra sidan så är det ju som så att bra grejjer kostar, oavsett vilken firma man handlar på, omch PPF brukar jämförsevis inte va dyrare än nån annan. Det blir dyrt om man handlar saker med en fräsig logga på kartongen.
Anledningen till att man sätter wg'n på avgashuset är oftast för att man inte har plats någon annanstans, alternativt att man har ett grenrör utan uttag för separat wastegate. Man får varken bättre spool eller reglering om den sitter där.

Jo den loggan är då väldigt dyr o ful lol HEHE !

Jaså vad jag har hört så kan man få snabbare respons om man har så. Men jag kika lite idag, kanske finns en lucka jag kan dra ett rör big_smile Men de visar sig senare.

Ska man köra med 42mm eller de grövre ?

/Joas

8 253 Inlägg
9 juni 2009
Joas_86 skrev:
Jaså vad jag har hört så kan man få snabbare respons om man har så. Men jag kika lite idag, kanske finns en lucka jag kan dra ett rör big_smile Men de visar sig senare.

Ska du ha snabbare respons så är det mottrycksstyrning som gäller. Till wg'n så hade jag iaf dragit minst ett 48mm rör.

Joas_86
10 juni 2009
Trådstartare
Uppdatering 2009 06 09

Hejsan alla.

Fan det känns skönt nu alltså, för en vecka sen ca så hade man glömt bort s70 helt och hållet :S Men nu börja man få gnistan efter en lång stund vänta på att få lusten att skruva osv ! big_smile

Idag/ikväll har jag slipa/borsta bort all rost sparklådan fästen till sidokjolarna, behödes verkligen, är tillverkat att de ska rosta där alltså tongue Hehe !

Sen borsta jag bort smuts på skärmkanten och börja tennspackla, och bra blev de, var väldigt svårt tills man förstog hur man skulle göra bara ! Får hoppas nu bara att de inte börja rosta dära tongue De märks, isf skicka jag iväg bilen om de händer big_smile Aja, sak samma bara !

Imorgon ska jag kika efter allting som är oslipat, kika efter YTROST, som borde vara borta helt NU big_smile Hehe. Så det kanske kommer grundas till HELGEN big_smile Får se vad brorsan säger om han hinner eller inte tongue NI får tjata på han (Joas) här på garaget big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682613_xet4sk.jpg
YTROST YTROST sad Fick borsta bort det med borrmaskin och stålborste !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682615_jwie11.jpg
Rost big_smile Mumms älskar det verkligen !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682616_hwos2f.jpg
Borsta bort all ytrost big_smile Mkt finare. Närma sig till grundning ? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682617_l87rkf.jpg
!!!!!!!!!!!!!!!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682618_tisjhi.jpg
Små hål big_smile Tennspackel blir bra !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682620_zq80f9.jpg
Vad allt kan bli bra efter TENN tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/682622_dz2vc8.jpg
Tennspackel är ett mkt mkt mkt bra sak ! Grundning till helgen då ? tongue

Joas_86
10 juni 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Joas_86 skrev:

Ska du ha snabbare respons så är det mottrycksstyrning som gäller. Till wg'n så hade jag iaf dragit minst ett 48mm rör.

Okey hade tänkt de, så man tänkte rätt. tack för hjälpen föresten big_smile

Men till grenröret bara ska man köra med 42 mm då eller ? :S Fråge sporten tongue

/joas

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg

Sök