Jaha då var det väl dags för mig också att lägga upp en Projekttråd här på garaget...
Bilen det handlar om är min Svensksålda Nissan 200sx s13 -90
Projektet skulle startas för länge då det har hunnit bli en hel del saker med bilen redan, men får ta
det såhär nu...hoppas det går bra ändå!
Sammanfattning av följande saker som har gjorts inom Motor/Transmission
• Garrett T28BB Turbo (Kullagrad)
• 3" Downpipe
• Custombyggd 3.2" Frontpipe
• 3" Metallisk Racekatalysator
• 3" Motoria Catback
• Apex Performance Intercooler
• Custombyggt 2.5" rör mellan LMM & Turbo
• Steg 2 Chippad Styrbox
• BMC F1 Öppet Sportluftfilter
• 3" Kalluftsintag till Filter/Motorn
• HKS SSQV Dumpventil (Sekventiell)
• Skyline 444cc Spridare
• Uppsvarvad LMM (50mm)
• Bosch 044 Soppapump (Relästyrd)
• Fetare Strömkablar till Soppapumpen
• Dubbla Avgaskammar
• NGK BCPR7ES kallare Tändstift
• Stålomspunna slangar till Turbon
• Setrab 19 Raders Oljekylare (Termostyrd)
• Hårdare Motorkuddar
• GReddy Profec B Spec 2 Boostcontroler
• GReddy Kamrem (Nylon)
• B&M Shortshifter (30%)
• S14A-Diff (Oljekylning)
• Etapp Spec Steg 3 Koppling
• Kolfiberlamell (470NM)
• Lättat Svänghjul (2KG)
• Nismo Växellådskudde
• Magnetisk Oljeplugg till Växellådan
• Redline Helsyntetisk Diffolja
• Redline Helsyntetisk Växellådsolja
• Castrol 5W40 Helsyntetisk Motorolja
• Nya Packningar Grenrör/Turbo/Downpipe
• 2x336 mm Termostatstyrda Spal-Elfläktar på kylaren
• Expansionskärl (Aluminium)
• Bortplockad AC
• Bortplockad extra Kopplingsslinga
• Bortplockad Kallstartsventil
• Bortplockad Förvärmning av Insug
• Ombyggd Vevhusventilation
• Omdragning av diverse Bensinslangar
• Omdragning av diverse Kylarslangar
• Omplacering av diverse saker i motorn
• Polerad Skyddskåpa över Intercoolern
• Polerad Styrservobehållare
• Polerad Motorpinne
• Polerad Oljesticka
• Polerat Insug på ovansidan
• Polerade Ventilkåpor
• Cromade Slangklämmor
• Cromade Intercoolerrör
• Revotec blåa Siliconslangar
• Blåa Pneumatikslangar
• Batteriet flyttat till bagaget
Chassi:
• Apex Performance Coilovers (ställbara Höjd/Hårdhet)
• Apex Performance Camberstag
• Apex Performance Toestag
• Motoria Cromat Fjäderbensstag i Motorutrymmet
• Motoria Cromat Fjäderbensstag i Bagaget
• Cromat egentillverkat stag mellan frambalken
• Subframe Align and Lock kit
Fälgar,däck & bromsar:
• SSR RS8 Splitfälgar 8"x17" fram
• SSR RS8 Splitfälgar 9"x17" bak
• 225/45/17 däck runtom
• Rödlackerade Nissan 300zx/Skyline 4-kolvs ok fram
• Nissan 300zx EBC Slitsade & Borrade (280mm) skivor fram
• Ferodo DS2500 bromsbelägg fram
• Originalskivor bak
• Original-ok bak
• Mintex bromsbelägg bak
• 20mm H&R Spacerplattor fram
• 15mm H&R Spacerplattor bak
• Stålomspunna Bromsslangar fram
Interiör/Inredning:
• Momo Champion ratt
• Jamex Daytona Racingstolar
• Oljetempmätare i A-stolpshållaren
• Vattentempmätare i A-stolpshållaren
• Analog Laddtrycksmätare i mittkonsolen
• Kolfiberdetaljer i mittkonsolen
• Mätarhållare i Kolfiber till A-stolpen
• 4st brytare i mittkonsolen till Motorfläktar & Sleepy-eyes
• Huvudströmbryare i mittkonsolen
• Luisi Växelspaksknopp
• Birba vita mätartavlor med röda dioder
• Silverlackad Inredning
• Baksäte + Ryggstöd borttaget
• Reservdäck borttaget
• Buntat fast svart matta i bagaget
• Tygmattor
Exteriör/Styling:
• Uppsågat Kylhål i Frontspoilern
• Svart Stylingnät i Frontspoilern
• Vita Saab Sidoblinkers
• Vita egentillverkade Framblinkers
• Rödtonade Lexus baklysen
• Svarttonad mittramp
• Bilen rensad från Lister & Emblem
• Borttagen vindrutstorkare bak
• Tonade bakrutor
• Bakvinge bortplockad
• Valsade skärmar litegrann fram
• Valsade skärmar ca 2cm bak
• Liten nummerplåt fram
Till Våren 2009 kommer motorn lyftas ut och totalrenoveras med bla
Smidda Wiseco Kolvar, Smidda SPM stålstakar & ACL Vev/Ramlager m.m
Bilen det handlar om är min Svensksålda Nissan 200sx s13 -90
Projektet skulle startas för länge då det har hunnit bli en hel del saker med bilen redan, men får ta
det såhär nu...hoppas det går bra ändå!
Sammanfattning av följande saker som har gjorts inom Motor/Transmission
• Garrett T28BB Turbo (Kullagrad)
• 3" Downpipe
• Custombyggd 3.2" Frontpipe
• 3" Metallisk Racekatalysator
• 3" Motoria Catback
• Apex Performance Intercooler
• Custombyggt 2.5" rör mellan LMM & Turbo
• Steg 2 Chippad Styrbox
• BMC F1 Öppet Sportluftfilter
• 3" Kalluftsintag till Filter/Motorn
• HKS SSQV Dumpventil (Sekventiell)
• Skyline 444cc Spridare
• Uppsvarvad LMM (50mm)
• Bosch 044 Soppapump (Relästyrd)
• Fetare Strömkablar till Soppapumpen
• Dubbla Avgaskammar
• NGK BCPR7ES kallare Tändstift
• Stålomspunna slangar till Turbon
• Setrab 19 Raders Oljekylare (Termostyrd)
• Hårdare Motorkuddar
• GReddy Profec B Spec 2 Boostcontroler
• GReddy Kamrem (Nylon)
• B&M Shortshifter (30%)
• S14A-Diff (Oljekylning)
• Etapp Spec Steg 3 Koppling
• Kolfiberlamell (470NM)
• Lättat Svänghjul (2KG)
• Nismo Växellådskudde
• Magnetisk Oljeplugg till Växellådan
• Redline Helsyntetisk Diffolja
• Redline Helsyntetisk Växellådsolja
• Castrol 5W40 Helsyntetisk Motorolja
• Nya Packningar Grenrör/Turbo/Downpipe
• 2x336 mm Termostatstyrda Spal-Elfläktar på kylaren
• Expansionskärl (Aluminium)
• Bortplockad AC
• Bortplockad extra Kopplingsslinga
• Bortplockad Kallstartsventil
• Bortplockad Förvärmning av Insug
• Ombyggd Vevhusventilation
• Omdragning av diverse Bensinslangar
• Omdragning av diverse Kylarslangar
• Omplacering av diverse saker i motorn
• Polerad Skyddskåpa över Intercoolern
• Polerad Styrservobehållare
• Polerad Motorpinne
• Polerad Oljesticka
• Polerat Insug på ovansidan
• Polerade Ventilkåpor
• Cromade Slangklämmor
• Cromade Intercoolerrör
• Revotec blåa Siliconslangar
• Blåa Pneumatikslangar
• Batteriet flyttat till bagaget
Chassi:
• Apex Performance Coilovers (ställbara Höjd/Hårdhet)
• Apex Performance Camberstag
• Apex Performance Toestag
• Motoria Cromat Fjäderbensstag i Motorutrymmet
• Motoria Cromat Fjäderbensstag i Bagaget
• Cromat egentillverkat stag mellan frambalken
• Subframe Align and Lock kit
Fälgar,däck & bromsar:
• SSR RS8 Splitfälgar 8"x17" fram
• SSR RS8 Splitfälgar 9"x17" bak
• 225/45/17 däck runtom
• Rödlackerade Nissan 300zx/Skyline 4-kolvs ok fram
• Nissan 300zx EBC Slitsade & Borrade (280mm) skivor fram
• Ferodo DS2500 bromsbelägg fram
• Originalskivor bak
• Original-ok bak
• Mintex bromsbelägg bak
• 20mm H&R Spacerplattor fram
• 15mm H&R Spacerplattor bak
• Stålomspunna Bromsslangar fram
Interiör/Inredning:
• Momo Champion ratt
• Jamex Daytona Racingstolar
• Oljetempmätare i A-stolpshållaren
• Vattentempmätare i A-stolpshållaren
• Analog Laddtrycksmätare i mittkonsolen
• Kolfiberdetaljer i mittkonsolen
• Mätarhållare i Kolfiber till A-stolpen
• 4st brytare i mittkonsolen till Motorfläktar & Sleepy-eyes
• Huvudströmbryare i mittkonsolen
• Luisi Växelspaksknopp
• Birba vita mätartavlor med röda dioder
• Silverlackad Inredning
• Baksäte + Ryggstöd borttaget
• Reservdäck borttaget
• Buntat fast svart matta i bagaget
• Tygmattor
Exteriör/Styling:
• Uppsågat Kylhål i Frontspoilern
• Svart Stylingnät i Frontspoilern
• Vita Saab Sidoblinkers
• Vita egentillverkade Framblinkers
• Rödtonade Lexus baklysen
• Svarttonad mittramp
• Bilen rensad från Lister & Emblem
• Borttagen vindrutstorkare bak
• Tonade bakrutor
• Bakvinge bortplockad
• Valsade skärmar litegrann fram
• Valsade skärmar ca 2cm bak
• Liten nummerplåt fram
Till Våren 2009 kommer motorn lyftas ut och totalrenoveras med bla
Smidda Wiseco Kolvar, Smidda SPM stålstakar & ACL Vev/Ramlager m.m
Senast redigerat av Dann3 (17 september 2008)
0
0
0
0