3377
Sök

Tandhelvetena...

99 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Var hos tandläkaren och det var trista nyheter! Det blir rotfyllning pga kariesangrepp från sidan!! Det är ett sådant kariesangrepp man omöjligt kan upptäcka utan röntgen och jag kände heller ingen smärta eller ilningar. Hålet var nära pulpan men inte riktigt ända fram, så den hade inte hunnit bli infekterad.

Jag har nu fått sån där bakteriedödande skit i roten och sitter med något slags halvmjuk tillfällig fyllning ovanpå som känns som att den ska gå sönder hur lätt som helst. Men jag är inbokad att göra klart detta på fredag i alla fall..

Är det förresten vettigt att det är så tätt inpå (2 dagar) tänkte jag nu...?? Brukar man inte vänta typ någon vecka eller två innan man gör steg 2 så att alla bakterier hinner dö? Eller kan det vara så att tandläkaren kanske bedömt att det inte finns så mkt bakterier att ta kål på eftersom det inte var infekterat? (Detta forum är ju bästa stället att fråga om tandrelaterade saker, hmm smile)
Senast redigerat av Val (10 september 2008)

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 september 2008
Usch ja, trivs inte heller hos tandläkaren eller med hål.

Och dyrt är det, för den delen.

Och jag har en jädrans infektion som gör att bedövning inte biter med  spruta, så mig får dom knacka med en slägga eller söva ner mig för att kunna fixa mina tänder... roll

Lider med dig. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

508 Inlägg
10 september 2008
det där är inget vad jag fick göra.. fick en tand utslagen och åkte in, dem drog ut en kindtand tryckte dit den där framtanden satt och började slipa och rätta till den så den skulle se ut som en vanlig framtand, och det gjorde dem 2 timmar efter jag fick bortslagen..  jag vet  att dem vet vad dem gör och därför ska det hända på sån kort tid, man ska lyssna på dem som kan;P

9 108 Inlägg
11 september 2008
Jahapp, inget vidare diskussionsunderlag så jag låser här och hänvisar till din Blogg.

Sök