2566
Sök

vinterbilsträff i örebro

66 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#1
Tja skulle va kul med en träff i vinter i örebro brukar kuna vara kul så tänkte litte om några hade förslag på när o såsmile
Senast redigerat av wallan (14 september 2008)

Volvo FTW

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#2
De är väll mässan varje fredag-lördag så de är väll bara att rulla in då. Men visst någe lite arangerat vore ju kul. Kanske någon liten sträcka att köra på tid vore ju kul så man få testa vinterbilen åxo tongue


46 Inlägg
14 september 2008
#3
är la många som ställt ner skönheterna då =s annars hadde det vore kul


3 390 Inlägg
14 september 2008
#4
Fixa till rubriken efter reglerna tack.

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 september 2008
#5
dildoikka skrev:
är la många som ställt ner skönheterna då =s annars hadde det vore kul
En vinterträff är precis som det låter, en träff där man tar med vinterhinken.

Skulle vara kul om man kunde ordna en liten bana så man får testa den urusla fjädringen på vinterhinken. Rakt fram åka är inget för mig, och kan man få ställa upp bilen lite under mer kontrollerade former på en bana så vore det ju kanon. smile

563 Inlägg
14 september 2008
#6
Vinterträff låter i mina öron som en inomhusträff.
En vinterbilsträff låter däremot som en man kkör brukisen till smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 september 2008
#7
Blir det riktig snö kör vi pulkarace... =P

Får man köra med vilken bil man vill i ev slalombana? =P


Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#8
J-P-R skrev:
dildoikka skrev:
är la många som ställt ner skönheterna då =s annars hadde det vore kul
En vinterträff är precis som det låter, en träff där man tar med vinterhinken.

Skulle vara kul om man kunde ordna en liten bana så man får testa den urusla fjädringen på vinterhinken. Rakt fram åka är inget för mig, och kan man få ställa upp bilen lite under mer kontrollerade former på en bana så vore det ju kanon. smile
Precis. Lite tidtagning på en lagom lång sträcka. typ 3km eller någe. Borde väll gå att få låna en väg i kilsbergen och köra lite. Då kan man samlas i ånnaboda och åka pulka åxo. Kanske går att åka i baktävlingsbacken? Är ju teknis som äger den vägen big_smile


116 Inlägg
14 september 2008
#9
ja skulle lätt kunna tänka mej o åka dit om det blir nån roli konbana lr liknande o sladda runt påsmile o pulka låter ju kul;)

Frippe

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#10
Jag måste börja modda min vinterbil nu. har ju börjat att slipa ner huven a´la dubbrolles gammla golf. men de är ju så jävla tråkigt. Sen ska jag knäcka till ett takräcke av armeringsjärn och på med pulka, bob och ett par skidor. Sen kommer den gå riktigt fort!


Gokartförare och Skidåkare
227 Inlägg
14 september 2008
#11
camaro67 skrev:
Jag måste börja modda min vinterbil nu. har ju börjat att slipa ner huven a´la dubbrolles gammla golf. men de är ju så jävla tråkigt. Sen ska jag knäcka till ett takräcke av armeringsjärn och på med pulka, bob och ett par skidor. Sen kommer den gå riktigt fort!
Kom förbi mig när du ska ha skidor, farsan har en massa gamla som du skulle få! big_smile


Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#12
Henrik_G skrev:
camaro67 skrev:
Jag måste börja modda min vinterbil nu. har ju börjat att slipa ner huven a´la dubbrolles gammla golf. men de är ju så jävla tråkigt. Sen ska jag knäcka till ett takräcke av armeringsjärn och på med pulka, bob och ett par skidor. Sen kommer den gå riktigt fort!
Kom förbi mig när du ska ha skidor, farsan har en massa gamla som du skulle få! big_smile
Kanon! Ska se om jag kan knäcka till ett par bågar på rasten imorrn tongue


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 september 2008
#13
sirmiro skrev:
Blir det riktig snö kör vi pulkarace... =P

Får man köra med vilken bil man vill i ev slalombana? =P
Pulka efter bil också? ;D Hur går det med eran racingpulka? Några nya modds för vintern 2008/2008?

Givetvis skall man få köra vad man vill i den ev. slalombanan. Cykel, moppe, spark, rullator, kör det du har med dig big_smile

46 Inlägg
14 september 2008
#14
J-P-R skrev:
dildoikka skrev:
är la många som ställt ner skönheterna då =s annars hadde det vore kul
En vinterträff är precis som det låter, en träff där man tar med vinterhinken.

Skulle vara kul om man kunde ordna en liten bana så man får testa den urusla fjädringen på vinterhinken. Rakt fram åka är inget för mig, och kan man få ställa upp bilen lite under mer kontrollerade former på en bana så vore det ju kanon. smile
smile jag är på


Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#15
J-P-R skrev:
sirmiro skrev:
Blir det riktig snö kör vi pulkarace... =P

Får man köra med vilken bil man vill i ev slalombana? =P
Pulka efter bil också? ;D Hur går det med eran racingpulka? Några nya modds för vintern 2008/2008?

Givetvis skall man få köra vad man vill i den ev. slalombanan. Cykel, moppe, spark, rullator, kör det du har med dig big_smile
Precis! Ta med va fan du vill och bara ha kul. Tänk om man bara orkade ta tag och arangera något sånt här. Ni som ordnade streetmeetet kanske kan tänka er att arangera de. Jag kan tänka mig att vara med och hjälpa till big_smile


Har alltid rätt!
689 Inlägg
14 september 2008
#16
skulle va najs med en lite träff smile   finns de inte några stora parkeringar vid odensbacken??

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 september 2008
#17
J-P-R skrev:
sirmiro skrev:
Blir det riktig snö kör vi pulkarace... =P

Får man köra med vilken bil man vill i ev slalombana? =P
Pulka efter bil också? ;D Hur går det med eran racingpulka? Några nya modds för vintern 2008/2008?

Givetvis skall man få köra vad man vill i den ev. slalombanan. Cykel, moppe, spark, rullator, kör det du har med dig big_smile
Kom ju ingen snö ifjol... sad
Men nog är vi redo för en match motorvägspulka... lol


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 september 2008
#18
camaro67 skrev:
J-P-R skrev:
sirmiro skrev:
Blir det riktig snö kör vi pulkarace... =P

Får man köra med vilken bil man vill i ev slalombana? =P
Pulka efter bil också? ;D Hur går det med eran racingpulka? Några nya modds för vintern 2008/2008?

Givetvis skall man få köra vad man vill i den ev. slalombanan. Cykel, moppe, spark, rullator, kör det du har med dig big_smile
Precis! Ta med va fan du vill och bara ha kul. Tänk om man bara orkade ta tag och arangera något sånt här. Ni som ordnade streetmeetet kanske kan tänka er att arangera de. Jag kan tänka mig att vara med och hjälpa till big_smile
Mycket hänger på vädret på vintern, så att arrangera något stort är svårt... Ingen som vill stå i 0grader och fint regn och göra något... sad


Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#19
pampers138 skrev:
skulle va najs med en lite träff smile   finns de inte några stora parkeringar vid odensbacken??
Odensbacken är ju ingenmansland tongue Jag vet inte riktigt vad de finns för parkeringar där. De är ju lite svårt att hitta någon vettig plats om man ska ha konbana eller någon annan form av aktivitet som tar plats. Någon sjö kanske vore något? Då kan man ju ploga upp en bana och sen finns de säkert en parkering i anslutning där eller så får man ploga upp en på sjön?


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 september 2008
#20
camaro67 skrev:
J-P-R skrev:
sirmiro skrev:
Blir det riktig snö kör vi pulkarace... =P

Får man köra med vilken bil man vill i ev slalombana? =P
Pulka efter bil också? ;D Hur går det med eran racingpulka? Några nya modds för vintern 2008/2008?

Givetvis skall man få köra vad man vill i den ev. slalombanan. Cykel, moppe, spark, rullator, kör det du har med dig big_smile
Precis! Ta med va fan du vill och bara ha kul. Tänk om man bara orkade ta tag och arangera något sånt här. Ni som ordnade streetmeetet kanske kan tänka er att arangera de. Jag kan tänka mig att vara med och hjälpa till big_smile
Jag satt faktiskt just precis och funderade vad som krävs för att få till detta på laglig väg. Vad som krävs förutom tillstånd ifrån markägare. Kan lite halvhjärtat spåna i det, om folk har förslag eller möjlighet att ordna en yta utan byrokratiskt krångel är dem varmt välkomna att höra av sig.

Kan enbart tala för mig själv angående om "ni som ordnade streetmeetet", jag är dock inte intresserad av att hålla i något som kräver allt för mycket tid, då mycket krut kommer gå åt att ordna för nästa års Örebro Street Meet.


Sök