Blev att köra själv idag...det som blev gjort va..började skarva ihop sladarna från kontaktstycket c2 så att kablarn blev längre så man kan skärva ihop det med rätt grej senare...Sen gav jag mig på elfläkten..var tvungen att modda lite i plasten som elfläkten sitter på för att kunna få den på rätt plats på kylaren.Det blev nästa 100 lite små pill så ska det bli bra sen.Kontakt stycket som sitter på elfläkten ligger rätt nära remskivan..men det ligger inte i mot så det ska funka
satte krympslang på dom kablarna jag inte ska använda på kontaktstycket C2
moderna mekaniker använder datorer till hjälp hahah..ne va tvungen att se vad kablarna från C2 gick så man kunde klippa till rätt länge kabel
här e några kablar skärvade från C2
Då va fläkten på plats med blev nästa 100 ska modda lite till i plasten sen blir det 100
här se man hur nära kontakt stycket från fläkten ligger mot remskivan..men det e därför jag ska modda lite till i plasten
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Jag hade hellre lött (lödat, va heter det?) ihop kablarna istället för kabelskor. Sedan krympslang över.
Billiga kabelskor eller egentligen alla ger ett visst motstånd så allt kanske inte flyter på som det ska.
Mvh Tommy
Håller faktiskt med.
Syrran råkade klippa av sladden till sitt tangentbord, men det gick att löda ihop. Kabelskor är mycket känsligare, och ärgar dom, så blir det pannkaka av allt.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Finns det alltså en sida man kan se vart alla kablar går? Skulle jag verkligen behöva
Mmm kommer inte på vilken sida det e..men kommer upp ett eget elschema sen på vilka kablar du behöver på C2 kontakt stycket..Måste kolla själv först om det funkar innan man slänger upp nåt..om det e det du menar???
Jag har precis fått tag i elspeglar och ska flytta över elhissar så om man visste vilken sladd som går till vad speciellt till speglarna och reglaget så vore ju det jävla bra
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Jag har precis fått tag i elspeglar och ska flytta över elhissar så om man visste vilken sladd som går till vad speciellt till speglarna och reglaget så vore ju det jävla bra
Okej men sök lite på internet jag har för mig att svenska 700/900 klubbens forum finns det elschema har jag för mig om jag inte minns helt fel
Synd att du klippt alla kablar, det absolut smidigaste är ju att peta ur stiften för varje kabel. Då hade du kunnat låna längre kablar från övrig el i bilen.
Blir ballt, skaffa en bättre bakaxel med sen som tål bus. Min org 1041 låter diffust