4181
Sök

Projekt: volvo 740 Gle 3,0 l

4 663 Inlägg
29 oktober 2008
fan va bra detta kommer bli big_smile har missat denna tråd  kommer att följa denna 
mvh robin

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Coolt, händer det någe mer i garaget under veckan?

Mvh Tommy

Ska försöka få klart alla el denna helgen..och börja montera till baka en del grejer på bilen

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan va bra detta kommer bli big_smile har missat denna tråd  kommer att följa denna 
mvh robin

hehe jo det kommer det bli när det blir färdigt...haha ja det gör du rätt i tongue

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Blev att köra själv idag...det som blev gjort va..började skarva ihop sladarna från kontaktstycket c2 så att kablarn blev längre så man kan skärva ihop det med rätt grej senare...Sen gav jag mig på elfläkten..var tvungen att modda lite i plasten som elfläkten sitter på för att kunna få den på rätt plats på kylaren.Det blev nästa 100 lite små pill så ska det bli bra sen.Kontakt stycket som sitter på elfläkten ligger rätt nära remskivan..men det ligger inte i mot så det ska funka

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59805/492296_voq7bl.jpg
satte krympslang på dom kablarna jag inte ska använda på kontaktstycket C2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59805/492297_5no67k.jpg
moderna mekaniker använder datorer till hjälp hahah..ne va tvungen att se vad kablarna från C2 gick så man kunde klippa till rätt länge kabel

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59805/492298_340787.jpg
här e några kablar skärvade från C2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59805/492299_9yhidc.jpg
Då va fläkten på plats med blev nästa 100 ska modda lite till i plasten sen blir det 100 tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59805/492300_jzgky4.jpg
här se man hur nära kontakt stycket från fläkten ligger mot remskivan..men det e därför jag ska modda lite till i plasten

3 354 Inlägg
29 oktober 2008
tight

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 oktober 2008
Jag hade hellre lött (lödat, va heter det?) ihop kablarna istället för kabelskor.
Sedan krympslang över.

Billiga kabelskor eller egentligen alla ger ett visst motstånd så allt kanske inte flyter på som det ska.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
te_wik skrev:
Jag hade hellre lött (lödat, va heter det?) ihop kablarna istället för kabelskor.
Sedan krympslang över.

Billiga kabelskor eller egentligen alla ger ett visst motstånd så allt kanske inte flyter på som det ska.

Mvh Tommy

Håller faktiskt med. smile

Syrran råkade klippa av sladden till sitt tangentbord, men det gick att löda ihop.
Kabelskor är mycket känsligare, och ärgar dom, så blir det pannkaka av allt. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

228 Inlägg
29 oktober 2008
hade vart fräsigt med en turbo:cool: fast hade vart ett jävla jobb om man skulle göra egna grenrör! jaja, lycka till!

Friskt kopplat, hälften brunnet!

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Seth skrev:
tight

ajjemän :p

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Sedan krympslang över.

Mvh Tommy

Jo jag fundera på att göra det istället..men gjorde ju en prov montering..så det blir nog att löda det istället tongue

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
pilsnerpower skrev:
hade vart fräsigt med en turbo:cool: fast hade vart ett jävla jobb om man skulle göra egna grenrör! jaja, lycka till!

japp..det kommer äventuelt i framtiden sen..man tackar tongue

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
29 oktober 2008
Finns det alltså en sida man kan se vart alla kablar går? Skulle jag verkligen behöva tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

94 Inlägg
29 oktober 2008
Följer detta lätt:) lycka till!

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Finns det alltså en sida man kan se vart alla kablar går? Skulle jag verkligen behöva tongue

Mmm kommer inte på vilken sida det e..men kommer upp ett eget elschema sen på vilka kablar du behöver på C2 kontakt stycket..Måste kolla själv först om det funkar innan man slänger upp nåt..om det e det du menar???

1 659 Inlägg
29 oktober 2008
Jag har precis fått tag i elspeglar och ska flytta över elhissar så om man visste vilken sladd som går till vad speciellt till speglarna och reglaget så vore ju det jävla bra tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 oktober 2008
cadillac59 skrev:
te_wik skrev:
Sedan krympslang över.

Mvh Tommy

Jo jag fundera på att göra det istället..men gjorde ju en prov montering..så det blir nog att löda det istället tongue

Okay, ja kanske lika bra att se så det fungerar innan man löder dit de permanent.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Jag har precis fått tag i elspeglar och ska flytta över elhissar så om man visste vilken sladd som går till vad speciellt till speglarna och reglaget så vore ju det jävla bra tongue

Okej men sök lite på internet jag har för mig att svenska 700/900 klubbens forum finns det elschema har jag för mig om jag inte minns helt fel

183 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
cadillac59 skrev:
te_wik skrev:
Sedan krympslang över.

Mvh Tommy

Okay, ja kanske lika bra att se så det fungerar innan man löder dit de permanent.

Mvh Tommy

japp men elfläkten prövade jag innan jag började modda i plasten så det ska ju bara var att löda det

6 Inlägg
30 oktober 2008
Synd att du klippt alla kablar, det absolut smidigaste är ju att peta ur stiften för varje kabel. Då hade du kunnat låna längre kablar från övrig el i bilen.

Blir ballt, skaffa en bättre bakaxel med sen som tål bus. Min org 1041 låter diffust big_smile

http://www.garaget.org/?car=66127 Lite insperation som du säkert reda sett smile

Mvh Erik

1 659 Inlägg
30 oktober 2008
Okej jag kikar där då, danke smile

(\_/)
(O.o)

Sök