3568
Sök

volvo 940 byte av kamaxel

63 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
hej
har en 940 t fulltryckare som ja skulle vilja byta kam i och då undrar ja vilken kam ni föredrar

kolla in min sida och lägg en kommentar

Mästare
2 947 Inlägg
15 september 2008
Vi föredrar? Det är du som ska tycka om den!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

118 Inlägg
15 september 2008
m kam funkar åt mig  det är lite smak sak  vx är mjuk å fin men inte direkt nå drag   men en k kam då händer det sker   eller en kg t02 kam eller vad den heter

63 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
ja vill ju ha drag och klös hehe

118 Inlägg
15 september 2008
ring till kg  man är riktigt kul att prata med å kan fan allt  han vet exakt vad som är bäst
obs stoppar du i en trim kam kan det bli krångel med bes  då ar det bätre med m eller vx kam

63 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
fimpen-t60 skrev:
ring till kg  man är riktigt kul att prata med å kan fan allt  han vet exakt vad som är bäst
obs stoppar du i en trim kam kan det bli krångel med bes  då ar det bätre med m eller vx kam

okej tack för tipset

118 Inlägg
15 september 2008
ring kg 046202270  har pratat med han myck!

1 808 Inlägg
15 september 2008
ja kör med KGs turbo kam, ruskigt nöjd med den iaf

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

118 Inlägg
15 september 2008
Gronwalls skrev:
ja kör med KGs turbo kam, ruskigt nöjd med den iaf

ok   vet du nå hur mycke den gav?big_smile

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
15 september 2008
Varför skulle man få problem med besiktningen för man byter kamaxel? Det är inget de kan kolla.
M kammen är väl inget att rekommendera det är en vanliga B21:a. Ta en VX3 eller köp en riktig kamaxel som de säger KG men det kostar 2000kr.

Det finns ju ett stort urval man kan ta H kammen med, K är väl egentligen en riktig bottendragskamaxel.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

118 Inlägg
15 september 2008
Topper skrev:
Varför skulle man få problem med besiktningen för man byter kamaxel? Det är inget de kan kolla.
M kammen är väl inget att rekommendera det är en vanliga B21:a. Ta en VX3 eller köp en riktig kamaxel som de säger KG men det kostar 2000kr.

Det finns ju ett stort urval man kan ta H kammen med, K är väl egentligen en riktig bottendragskamaxel.

ja kan det vara avgasvärden ojamtomgång  kg sa det tilll mig när skulle köpa kam till min gamla 944 med b230fb

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
15 september 2008
Man har bara problem med tomgång i en riktig varvar kamaxel. Pga öppningstiderna.
Man brukar ju inte sätta en sådan i en T motor?

Full gas sparar tid!

1 062 Inlägg
15 september 2008
Topper skrev:

en k kam drar väl bara på höga varv? händer väl inget under 4k varv

släng i en v-kam i den har det i min å e jätte nöjd jag fick ut 280 hk ur min iaf drar fint över hela registret:D

Team Björkeryd

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
15 september 2008
wildboy_87_ skrev:
Topper skrev:

en k kam drar väl bara på höga varv? händer väl inget under 4k varv

släng i en v-kam i den har det i min å e jätte nöjd jag fick ut 280 hk ur min iaf drar fint över hela registret:D

V-kammen är nästan lika vass som K-kammen, kan söka rätt på lyften så ni ser.. Har för mej att K-kammen lyfter 11.95 och V-kammen 11.37 men ska inte svära på det. Förövrigt drar de nån gång efter 2000 båda två och drar rätt länge förbi 4000 iaf, den egentliga effekten kommer väl inte förrän efter 3000 men.. H-kammen är bara något vassare än K-kammen. De är ju inga fruktansvärda kamaxlar vi snackar om...

Vet att folk rekomenderar vx, vx3, a och v-kammen till turbobilarna.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
15 september 2008
k-kammen har 11.95 i lyft skall man ha en varvar kam uppåt 13-13.5.
Läser man i KGs bok står där om KG4 att den motsvarar en K-kam mycket stark och drar ifrån botten.

Saken är att det är sådant man kan ställa själv med kamtiderna, beroende på hur mycket man ställer insuget öppnar före avgasen.

Planar man måste man ändra på detta. Där kan man ställa in om man vill ha en starkare motor eller en mer varvvillig. Ju mer insugen ligger för ju varvvilligare blir den.
En volvomotor kan slå på upp till 5 grader på noll läge

Full gas sparar tid!

1 062 Inlägg
16 september 2008
kolla på min bil i bilderna där finns en bromsgraf så blev det med en v-kam iaf (det e ju klart att det skiljer lite från motor till motor men ändå)

Team Björkeryd

194 Inlägg
29 november 2008
vad e det för skillnad på vx och vx3 kammen?

Mvh

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

344 Inlägg
29 november 2008
M kammen e ju kass. den och T kammen e ju volvos sämsta. jag kör me VX3 kam och den varvar rätt så bra men skulle hellre vilja ha en K kam. VX3 kammen öppnar lika mycke som V kammen på insug men inte lika mycke på avgas så V kammen e lite vassare än VX3.

194 Inlägg
29 november 2008
okej, så man kan säga att K kamen är vassast följt av v och vx3?

Mvh

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

344 Inlägg
29 november 2008
ja K kammen e den näst bästa efter H kammen

Sök