Godspeaker skrev:
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2008nr249.pdf
Är inte det här en jävligt konstig bestämmelse ?
Om jag förstår det här rätt, så kommer man från och med Måndag inte längre att få reg-besiktiga en bil med bur?
är det någon som kan få lite rätsida på det här ?
uppdaterad 2008-09-17 klockan 10:19, info: Svar från Ingengör Göran på SBP:Nej, som jag och mina kollegor tolkar det, från och med Måndag kan vi inte längre släppa igenom några bilar med skydsbur. Det spelar ingen roll vilken årmodell det är, det är stopp. Du får registrera den som Ombygt fordon och gå genom SFRO. hmm
Så jag ringde vägverket. Efter 30 minuter så får jag tala med Pasi Paavola:Om du får registreringsbesiktiga bilen i dag, så får du det i nästa vecka. Det handlar bara om hur uppgifterna skall införas i registret. Inga vidare restriktioner har införts. Hade den gått igenom i dag, så går det i nästa vecka också. Det är jag 100% säker på
Det handlar alltså bara om hur uppgifterna skall införas i registret, inget annat. Bestämmelserna för bur skall följas hårdare.
Inga egentliga förändringar. Det kommer fortfarande gå att regbesiktiga en burSå följande tråd är med andra ord värdelös, vi har bråkat som småflickor om något som ingen av oss fått grepp om.
Att man aldrig lär sig att först sitta i telefonkö o höra med "de som bestämmer" innan man frågar på nätet:rolleyes:
Vänligen,