Jättebra idé Asse_ & co! Skulle vara guld att läsa en seriös och kostnadsfri biltidning. MEN! Det hela faller igenom på några viktiga punkter.
1. .TK-adress? Första varningstecknet. En domän kostar mellan 80-160 kr ungefär, är inte sidan värd att lägga de pengarna på tror inte jag att folk vill lägga ner tid och energi på tidningen.
2. Språket. Särskrivningar, felstavningar och smålustiga uttryck är också en sak som ger ett oseriöst intryck.
3. Designen. Loggan tycker jag är klockren men resten av sidan ser ut som något man fick göra i mellanstadiet. Bakgrunden täcker inte hela fönstret och det är massa oläsliga knappar överallt. Jag tror ni skulle lyckas bättre med en stilren sida, samma logga och lite bilder relaterade till artiklarna. Då skulle texten framhävas och det är ju meningen.
4. Hur uppdateras sidan? På dig låter det som att man ska maila allt till dig. Det kommer inte funka, speciellt inte om ni skulle bli stora. Försök få tag på mågon php-kunnig som kan slänga ihop ett nyhetsscript där skribenterna kan logga in och lägga till och redigera sina egna artiklar.
5. Reklam. För att inte gå helt back måste ni få tag på annonsörer och spons. Tänk på att om ni ska erbjuda topbanner se till att sidan är designad så man kan lägga dit en utan att förstöra hela layouten.
Mina tankar när jag läser det här, hoppas de kan vara till nytta.
/Fredrik
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.