3279
Sök

Varför hatar alla 240.

67 Inlägg
21 september 2008
Kan ju nämna att min 240 har startat i alla väder och gått kanon. Såväl -35 grader som 35+ och gått lika bra hela tiden - aldrig krånglat. Och så kul vi har haft tillsammans under Arjeplogsvintern wink Har faktiskt ingenting att klaga på, möjligen att den aldrig går sönder så att jag kan fixa ihop den, haha!

-Volvo 244 De Luxe-

* Klåpare
1 718 Inlägg
21 september 2008
Jag har haft 2 st. Senaste fick säljas för att min sambo ville åka i en modernare bil som inte har den nostaligiska Volvo-doften, en blandning av rök, mögel, wunderbaum och olja.
  Hon tyckte även att den lät hemskt, och att de enda som tyckte bilen var snygg gick omkring med 3kg snus under läppen, iklädd loppäten keps.

Själv så hade jag inget emot någon av mina 200-serier. Men jag försökte väl heller inte göra den till något som den inte är. Det är en bil gjord för grusvägen i 70 knyck med en cigg i munnen och ett kasettband med Beach-Boys som skrapar lite i bakrunden när man åker fram i höstsolen som sakta påbörjat resan mot horisonten. Mmm, får rysningar bara av att tänka på det.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
21 september 2008
om man ska dömma en bil efter utseendet som många här gör  så måsta ferrari enzo vara världelös

själv tycker jag att 240 är en magisk bil

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
21 september 2008
Rspeter skrev:
JapMax skrev:
Det fulaste med hela bilen är ju den pinsamt smala spårvidden bak, man kan ju tro att bilen ska välta i kurvorna!

Du har så jävla rätt! fattar inte varför hjulen sitter så långt in.

de är så för man ska kunna sänka ner den på genomslags gummina å ändå kunna köra med 250or utan att de ska ta i överalllt

582 Inlägg
21 september 2008
xorox_88 skrev:
om man ska dömma en bil efter utseendet som många här gör  så måsta ferrari enzo vara världelös

magisk?nu får du precisera dej.

hej

Forummoderator
26 339 Inlägg
21 september 2008
Bara jag som stör mig på alla som drar "alla" 240-åkare över en kam..?
Jag menar. Alla är inte den där typen med snus under läppen och har träskor på fötterna.
Alla "böörnar" inte.
Alla kör inte med kapade fjädrar/eller helt borttagna.
Alla gasar inte tills det rasar.
Alla...ja vafan?

Jag är inne på min 3:e 240 och de problem jag har haft är problem jag själv skapat.
Och må säga att jag är grymt glad att det är just en 240, då smällarna de fått ta inte
varit nådiga på nåt vis.
Och appropå problem förresten. Ibland/eller ofta är inte problemet bilen. Problemet kan
även sitta bakom ratten..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
21 september 2008
jes skrev:
xorox_88 skrev:

magisk?nu får du precisera dej.

anden i lampan magisk..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 september 2008
Saab900Racing skrev:
Jag gillar inte 240 för att:

1. Dom är sjukt fula, totalt smaklös bil överallt
2. Det är omöjligt att göra dom snygga
3. Egna erfaranheter av 2stycken som bara krånglade
4. Prestandan är ett skämt

Så, nu kan alla volvo raggare börja hata mig och rösta ettor på min bil eftersom att jag inte har samma åsikter. smile

1; Sant
2; Fel
3; Den jag hade funkade rätt okej.
4; Fel

En original DL / GL / GLT suger gristryne, så är det faktiskt, men det finns (några få) 240 Turbo som är både smakfulla och sjukt bra ös i så man skall inte dra alla över en kam...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

38 Inlägg
21 september 2008
Jag är generellt trött på Volvos 80-tals insprutare... Krånglar som fan, och jag förstår inte riktigt varför. Motorvarningslampan lyser på 240in, läser av felkoder och den säger för mager blandning. Jag kollar lambdasignalen, men den är ok. Alla säger att jag ska ha hallgivaren som strular och att alla 240 från min årgång ska ha den, men icke. Jag har ingen hallgivare. Byter LMM för folk säger att det är den som knasar, ingen skillnad tongue

Rent designmässigt är 240in bra mycket snyggare än 740, men smaken är ju som baken.

Volvo går inte sönder ofta, men när det går sönder är det fan omöjligt att laga, för man vet inte vad som är trasigt!

250 Inlägg
21 september 2008
Vad finns det att tycka om? tongue

------------------------------------------------------

3 650 Inlägg
21 september 2008
240 & 740 är ju grymt billiga bilar, billiga att försäkra, skatta, billiga reservdelar som finns överallt. Förstabilsval för väldigt många. väldigt många på vägen & bakhjulsdriva. Därför folk ogillar dem eftersom det finns finns vart du än åker. Svinbilar helt enkelt smile

83 Inlägg
21 september 2008
Det jag tänker på när jag ser en Vovlo 1**,2**,3**,4**,7**,8**,9**, V**, S** serie.

Raggare, sönderstylade, leriga, tuffingar, insnöade, eldflamekeps, öl, låter, fula, billiga, förstabil, tonåringar, basdunk, biltema/creatix, osmakligt, överallt, slitna, övergjorda, bojsänke, tragiskt.

Men dom är kanske praktiska och förstår de yngre som köper dessa "maskiner" då de är driftsäkra och billiga att laga. 
Om dom blir kultbilar får vi vänta på några år till... För nu är det mest en plåga.
Några underligheter: "Dom" flockas som gamar när något "hyss" (race etc) är på gång.. Det är ungefär som när man är ute o reser.. Du kan stanna mitt i en öken, det är helt tomt på folk. Men nog fan kommer det några infödingar dit från ingenstans o ställer sig  o blegar på dig.

En sak som jag reflekterat över..  Den dagen jag "skickar benen i vädret"... Ska jag då åka VolvoKombi till sista hållplatsen...  Ne fyfan, nedvärderande!  Hoppas dom bygger nån fräsig Bmw eller Mercedes likbil i framtiden..  För det ska jag fan ha med i mitt testamente.

Tack för "ordet". Det känns bättre nu när det onda är ur mig.. hehe wink

Turbo X

terazzi
21 september 2008
T200 skrev:
Det jag tänker på när jag ser en Vovlo 1**,2**,3**,4**,7**,8**,9**, V**, S** serie.

Raggare, sönderstylade, leriga, tuffingar, insnöade, eldflamekeps, öl, låter, fula, billiga, förstabil, tonåringar, basdunk, biltema/creatix, osmakligt, överallt, slitna, övergjorda, bojsänke, tragiskt.

Men dom är kanske praktiska och förstår de yngre som köper dessa "maskiner" då de är driftsäkra och billiga att laga. 
Om dom blir kultbilar får vi vänta på några år till... För nu är det mest en plåga.
Några underligheter: "Dom" flockas som gamar när något "hyss" (race etc) är på gång.. Det är ungefär som när man är ute o reser.. Du kan stanna mitt i en öken, det är helt tomt på folk. Men nog fan kommer det några infödingar dit från ingenstans o ställer sig  o blegar på dig.

En sak som jag reflekterat över..  Den dagen jag "skickar benen i vädret"... Ska jag då åka VolvoKombi till sista hållplatsen...  Ne fyfan, nedvärderande!  Hoppas dom bygger nån fräsig Bmw eller Mercedes likbil i framtiden..  För det ska jag fan ha med i mitt testamente.

T200a du tog orden ur min mun men ser hellre den där kombin som en Nissan Stagea Autotech 260RS ;D

3 650 Inlägg
21 september 2008
tycker iofs att 240 e lite som supra å skyline. Varenda kotte har dom :p

Herr
285 Inlägg
21 september 2008
tjox skrev:
Ja jag tänkte att denna tråd skulle handla om 240.

I en tråd som handlar 240 fins det alltid massa okunniga människor som skriver negativa saker tex skrota skiten, varför sminka en gris, osv. Men det är aldrig någon som skriver vad det är som är så dåligt.
Kan inte alla som ratar 240 tala om för mig vad de är som är så dåligt så skulle jag vara glad.roll

Antar att du menar VOLVO 240. och inte Stjärnan MB 240D ;-) lol

482 Inlägg
21 september 2008
fr3drik skrev:
caromania skrev:
Håller helt med. Bra bilar, men tyvärr alldeles för dålig bränsleekonomi i dagsläget. Sedan snacket om att den kostnaden uppvägs av att delarna och underhållet är så billigt håller inte. Det finns massor med bilar idag som inte går sönder men som drar kanske 50% av en 240.

Mja, så överdrivet många bilar finns det inte som drar 0,5 l/mil blandad körning och 0,4 l/mil långkörning i samma storlek.. För samma pengar alltså..

om nån kan hitta en bil som uppfyller det och inte ser ur som en påse skit så är jag  intresserad big_smile

just real power
no turbo shit

Random Hero
4 047 Inlägg
21 september 2008
Kesler skrev:
tycker iofs att 240 e lite som supra å skyline. Varenda kotte har dom :p

du skojar ? säg att de finns 100000000000 740 o 240 i sverige så finns de 2 skyline o supra på de tongue överdrivet ja vet men du har helt fel där. tongue

Dog food lid. Backwards

Mästare
2 947 Inlägg
21 september 2008
Skyline Supra finns det många av nu för tiden men inte änns nära Volvos

Edit: Nu när vi redan diskuterar Volvo kan vi inte dra upp den eviga och min favorit-diskussion Volvo Vs Saab?
Senast redigerat av KimVsWorld (21 september 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Avstängd
653 Inlägg
21 september 2008
T200 skrev:

Tillochmed jag som älskar saab, men ändå inte har nåt särskillt emot volvo, inser hur enormt omogen du är.

Jag har rätt i vad jag än säger.

83 Inlägg
21 september 2008
Visste att detta skulle uppröra wink

Turbo X

Sök