2086
Sök

Saab motor i volvo!!!

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 december 2008
#21
finns redan en i kalmar som har lyckats med detta tongue

fråga mig inte vad de är för drivlina bara...

35-400hk ska de vara också om jag förstått de hela rätt


1 507 Inlägg
3 december 2008
#22
Xuri skrev:
finns redan en i kalmar som har lyckats med detta tongue

fråga mig inte vad de är för drivlina bara...

35-400hk ska de vara också om jag förstått de hela rätt

Sveriges sämsta dyno? tongue

/T


One Man Clan
4 287 Inlägg
3 december 2008
#23
Tuggummimannen skrev:
Xuri skrev:
finns redan en i kalmar som har lyckats med detta tongue

fråga mig inte vad de är för drivlina bara...

35-400hk ska de vara också om jag förstått de hela rätt

Sveriges sämsta dyno? tongue

/T

Finns folk som är tysta om resultaten dom får i bänkningarna  ?

finns folk som inte bryr sig om å bänka för de är för långt å kör ?


Darth Vader
1 644 Inlägg
3 december 2008
#24
Tuggummimannen skrev:
Xuri skrev:
finns redan en i kalmar som har lyckats med detta tongue

fråga mig inte vad de är för drivlina bara...

35-400hk ska de vara också om jag förstått de hela rätt

Sveriges sämsta dyno? tongue

/T

HAH!
Oj vad jag vek mig av skratt är jag såg vad du menade!

Braaaaap?

1 507 Inlägg
4 december 2008
#25
DoWahDiddy skrev:
Tuggummimannen skrev:
Xuri skrev:
finns redan en i kalmar som har lyckats med detta tongue

fråga mig inte vad de är för drivlina bara...

35-400hk ska de vara också om jag förstått de hela rätt

Sveriges sämsta dyno? tongue

/T

HAH!
Oj vad jag vek mig av skratt är jag såg vad du menade!

heh, ursäkta min fjortishumor.

/T


1 Inlägg
4 december 2008
#26
Jag är inte på något vis färgad i denna diskussion men frågan är ändå VARFÖR.....båda tillverkarna har ju 4cyl 16v turbomotorer.....

Vorsprung durch Technik

164 Inlägg
5 december 2008
#27
köp hela SAAB av GM, då får du annat att tänka på.. smile

3 268 Inlägg
5 december 2008
#28
men seriöst!
en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du!
740 aero eller viggen tongue


3 268 Inlägg
5 december 2008
#29
Irmscher Vectra skrev:
Volvo__Mannen skrev:
9000_griffin_aero skrev:
du får börja med att ändra aerodynamiken på karossen ...sen är det ju bara tuta o försöka se glad ut i en volvo...kan vara svårt men tänk att du har en stark o bra motor så glömmer du karossen...

tro det eller ej, men när 740 (760) introducerades 1982 berömdes den för sitt låga luftmotstånd

Det ligger på 0,31 för dom. Inte så illa om man tänker på dagens bilar. smile
T.ex min Vectra ligger på 0,28 i Cw-värde.
Till topc. Varför inte? Det finns ju folk som stoppar i alla möjliga motorer i andra bilar. smile

1982 ja!


med lem
63 Inlägg
5 december 2008
#30
jonnielahti skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Volvo__Mannen skrev:
tro det eller ej, men när 740 (760) introducerades 1982 berömdes den för sitt låga luftmotstånd

Det ligger på 0,31 för dom. Inte så illa om man tänker på dagens bilar. smile
T.ex min Vectra ligger på 0,28 i Cw-värde.
Till topc. Varför inte? Det finns ju folk som stoppar i alla möjliga motorer i andra bilar. smile

1982 ja!

jag tror inte att motståndet har minskat på de bilarna iaf wink


232 Inlägg
19 januari 2009
#31
jonnielahti skrev:
men seriöst!
en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du!
740 aero eller viggen tongue

man ska inte prata om sånt man inte vet en gl går i 200 för de har ja själv mätt upp visst de kanske inte e som en saab 2.0 men de e nyare teknik o har man lite vett i huvet förstår man att de går värre du kan ju tex inte jämföra en gammal v8 sidventilare från 1942 som ligger på 80 häst med en v8 i dagens läge som kanske ligger på 300 hk
eller har ja fel gillar den här diskussionen smile


232 Inlägg
19 januari 2009
#32
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
19 januari 2009
#33
adrez skrev:
jonnielahti skrev:
men seriöst!
en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du!
740 aero eller viggen tongue

man ska inte prata om sånt man inte vet en gl går i 200 för de har ja själv mätt upp visst de kanske inte e som en saab 2.0 men de e nyare teknik o har man lite vett i huvet förstår man att de går värre du kan ju tex inte jämföra en gammal v8 sidventilare från 1942 som ligger på 80 häst med en v8 i dagens läge som kanske ligger på 300 hk
eller har ja fel gillar den här diskussionen smile

200 km/h med en 740 gl?
Körde du ner från Mount Everest eller?

756 Inlägg
19 januari 2009
#34
alexbenhard skrev:
adrez skrev:
jonnielahti skrev:
men seriöst!
en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du!
740 aero eller viggen tongue

man ska inte prata om sånt man inte vet en gl går i 200 för de har ja själv mätt upp visst de kanske inte e som en saab 2.0 men de e nyare teknik o har man lite vett i huvet förstår man att de går värre du kan ju tex inte jämföra en gammal v8 sidventilare från 1942 som ligger på 80 häst med en v8 i dagens läge som kanske ligger på 300 hk
eller har ja fel gillar den här diskussionen smile

200 km/h med en 740 gl?
Körde du ner från Mount Everest eller?

haha det var som när min granne sa at doms ford scorpio gjorde 210XD

men varför skulle inte det gå när folk har satt dit volvo motor i saab för folkrace:P

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

140 Inlägg
19 januari 2009
#35
adrez skrev:
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar

Saablådor håller...det beror på hur man kör.
Och knarrande drivknutar??
Har jag aldrig hört i varken min eller andras saabar!


Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 januari 2009
#36
saabgutten skrev:
haha det var som när min granne sa at doms ford scorpio gjorde 210XD

men varför skulle inte det gå när folk har satt dit volvo motor i saab för folkrace:P

Min Scorpio gjorde gjorde 200 (GPS hastighet) utan större bekymmer, men över det tror jag blir svårt.
Så jag ser inte vart problemet ligger i de din granne sagt?

Beror ju iofs på vilken motor han/hon/dom har.

Jag själv hade en 2.9 med automat från 92 eller 93.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Makaronborrare
993 Inlägg
19 januari 2009
#37
adrez skrev:
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar

Sen när blev en 740GL rolig att köra? Krävs ju att man smäcker koppling på 6000varv om man ens ska få dom att släppa på torrasfalt tongue 
Ska jag få upp min i 200km/H då är det bara nerför Hallandsåsen som gäller wink


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 januari 2009
#38
det är väl inge svårt att få upp en 740gl i 200 https://www1.garaget.org/archive/60/59194/65829/65829-1074436.jpg

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

65 Inlägg
19 januari 2009
#39
turboforssen skrev:
det är väl inge svårt att få upp en 740gl i 200 http://www1.garaget.org/archive/60/59194/65829/65829-1074436.jpg

Ovanligt! funkar bensinmätaren oxå!? ^^


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 januari 2009
#40
penttinen skrev:
turboforssen skrev:
det är väl inge svårt att få upp en 740gl i 200 http://www1.garaget.org/archive/60/59194/65829/65829-1074436.jpg

Ovanligt! funkar bensinmätaren oxå!? ^^

nja den funkar lite som den själv vill från halv tank å ner:(

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök