du får börja med att ändra aerodynamiken på karossen ...sen är det ju bara tuta o försöka se glad ut i en volvo...kan vara svårt men tänk att du har en stark o bra motor så glömmer du karossen...
tro det eller ej, men när 740 (760) introducerades 1982 berömdes den för sitt låga luftmotstånd
Det ligger på 0,31 för dom. Inte så illa om man tänker på dagens bilar. T.ex min Vectra ligger på 0,28 i Cw-värde. Till topc. Varför inte? Det finns ju folk som stoppar i alla möjliga motorer i andra bilar.
tro det eller ej, men när 740 (760) introducerades 1982 berömdes den för sitt låga luftmotstånd
Det ligger på 0,31 för dom. Inte så illa om man tänker på dagens bilar. T.ex min Vectra ligger på 0,28 i Cw-värde. Till topc. Varför inte? Det finns ju folk som stoppar i alla möjliga motorer i andra bilar.
1982 ja!
jag tror inte att motståndet har minskat på de bilarna iaf
men seriöst! en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du! 740 aero eller viggen
man ska inte prata om sånt man inte vet en gl går i 200 för de har ja själv mätt upp visst de kanske inte e som en saab 2.0 men de e nyare teknik o har man lite vett i huvet förstår man att de går värre du kan ju tex inte jämföra en gammal v8 sidventilare från 1942 som ligger på 80 häst med en v8 i dagens läge som kanske ligger på 300 hk eller har ja fel gillar den här diskussionen
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar
men seriöst! en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du! 740 aero eller viggen
man ska inte prata om sånt man inte vet en gl går i 200 för de har ja själv mätt upp visst de kanske inte e som en saab 2.0 men de e nyare teknik o har man lite vett i huvet förstår man att de går värre du kan ju tex inte jämföra en gammal v8 sidventilare från 1942 som ligger på 80 häst med en v8 i dagens läge som kanske ligger på 300 hk eller har ja fel gillar den här diskussionen
200 km/h med en 740 gl? Körde du ner från Mount Everest eller?
men seriöst! en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du! 740 aero eller viggen
man ska inte prata om sånt man inte vet en gl går i 200 för de har ja själv mätt upp visst de kanske inte e som en saab 2.0 men de e nyare teknik o har man lite vett i huvet förstår man att de går värre du kan ju tex inte jämföra en gammal v8 sidventilare från 1942 som ligger på 80 häst med en v8 i dagens läge som kanske ligger på 300 hk eller har ja fel gillar den här diskussionen
200 km/h med en 740 gl? Körde du ner från Mount Everest eller?
haha det var som när min granne sa at doms ford scorpio gjorde 210XD
men varför skulle inte det gå när folk har satt dit volvo motor i saab för folkrace:P
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar
Saablådor håller...det beror på hur man kör. Och knarrande drivknutar?? Har jag aldrig hört i varken min eller andras saabar!
haha det var som när min granne sa at doms ford scorpio gjorde 210XD
men varför skulle inte det gå när folk har satt dit volvo motor i saab för folkrace:P
Min Scorpio gjorde gjorde 200 (GPS hastighet) utan större bekymmer, men över det tror jag blir svårt. Så jag ser inte vart problemet ligger i de din granne sagt?
Beror ju iofs på vilken motor han/hon/dom har.
Jag själv hade en 2.9 med automat från 92 eller 93.
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar
Sen när blev en 740GL rolig att köra? Krävs ju att man smäcker koppling på 6000varv om man ens ska få dom att släppa på torrasfalt Ska jag få upp min i 200km/H då är det bara nerför Hallandsåsen som gäller