3707
Sök

Volvo v70 2.5ft bifuel 2012 hugger till

3 Inlägg
29 januari 2024
Trådstartare
Hej, jag har en Volvo v70 bifuel från 2012. Ibland under körning så hugger den till och alla lampor på instrumentpanelen blinkar till, händer även att framlyktorna flimrar till när jag stannar vid ett rödljus. Det är som att bilen dör i en halv sekund. Har ej kunnat hitta vad problemet är och har haft den på verkstad 3 gånger utan att det hjälpt. Har bytt vevaxelgivare eftersom jag fick den felkoden har även servat bilen och byt olja, luftfilter och tändstift. Har även byt till ett nytt batteri. Fick bärga bilen för en vecka sen då den vägra att starta, den snurra bara men ville inte tända.

Någon som vet vad detta kan vara.

Tack på förhand.

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Hej!

Jag har också en Volvo V70 2.5ft bi-fuel 2012 som dör under färd i ca 0.5 sekund och alla lampor blinkar till på bensindrift och på gasdrift hugger den bara till.
Idag såg jag att huvudstrålkastarna också blinka till.
Jag har läst hela dagen på nätet och det verkar vara ett vanligt fel då jag hittat ca10st som skriver om det.

i helgen lyfte jag ur batteriet och batterilådan för att kolla alla kablarna som går upp till CNG styrboxarna som sitter under plastkåpan vid vindrutetorkarna men de ser bra ut, har även gjort rent kontakterna som går från vevaxelgivaren (som vida sätter felkod på) till CNG Prins Timing optimizer modulen och tillbaka till volvos ECM motorstyrdon som sitter bredvid luftfiltret och allt ser bra ut. även bytt vevaxelgivaren utan resultat.
tvättat alla kontakter med elektronik rengöring men samma fel uppstår.
det börja krångla efter jag bytte batteri innan jul.

Jag har även polerat batteripolerna och kabelskorna utan resultat, samma problem kvarstår...

Sök