Har ett Legacy LA1030 4 kanals slutsteg på 1000W (125Wx4 RMS) som är bryggat och driver en Kenwood 10" KFC-W2503. Info om basen finns här: http://www.sonicelectronix.com/item_471 … 2503.html# . och när jag drar på ganska högt så slutar det basa och då om jag går bak och tittar på steget så lyser den röda dioden för "protect" vad beror detta på`? + kabeln är 21 kvadrat och jord kabel 25 kvadrat. Det räcker med att jag stänger av sterion och slår på den igen så funkar det. nån som har nån ide`?
nja det borde de inte få tycker ja, det är ju kopplat direkt på batteriet och jag kollade den anslutningen och jordanslutningen igår också och dom ser bra ut..´nån annan som har nån idé?
nja det borde de inte få tycker ja, det är ju kopplat direkt på batteriet och jag kollade den anslutningen och jordanslutningen igår också och dom ser bra ut..´nån annan som har nån idé?
koppla in ett batteri till så löser det sig tror jag.
jaha, det är DLS kablar, lågnivå och remote tillsammans, men det är nog inge fel på dom, för vart likadant ibland när jag hade biltemas lågnivå kabel och egen dragen remote, har nämmligen haft steget/basen i a-traktorn innan och vart lika dant då ibland, vette fan vad de kan bero på..
Jag hade ett liknande problem när jag kopplade in min baslåda fast jag fick inte något ljud alls. Visade sig att jorden inte var bra även fast spänningen/strömmen var rätt i steget. Har du provat att flytta runt jordkabeln? lite billigare än att köpa ett extra batteri att prova med. Konstiga elfel brukar kunna vara dålig jord.
den slår endast över till protect om antingen den har för dålig ström. jord eller om den har överbelastningsskydd.. 1: skaffa kondensator. 2. kolla så de e rejält jordat. räcker inte med en rejäl kabel. 3. kolla så de e kopplat ordentligt inga + - som står på fel håll eller liknande...
sen beror de mycket på hur du ställt in steg+stereo. ska vara en bra balans.. man kan inte bara maxa upp allt på steget o sen maxa stereon me full bas+ diskant osv. de slutar inte bra.. börja ställa in från stereo o "jämna" ut basen med inställningarna på steget. inte för mycket inte för lite...
okej, jorden borde vara helt okej, tog loss den igår och slipade rent plåten på ett ställe och drog i en sjävlborrande skruv där, sedan har jag ju som sagt haft steget+basen i en annan bil och det blev likadant, och jag har på -2 eller -3 på basen på sterion, har ställt in det lagomt på steget. ah får vel se hur jag gör, om jag köper konding och/eller kanske nytt steg, kanal 1 och 2 verkar ha get sig på steget så får köra på 3 och 4a. när man har basen bryggad mellan 1 och 2 så typ "drar" det i basen när man slår på sterion och steget startar, och även om man inte har något ljud på så typ knastrar och slår basen lite ibland. gammalt sletet hehe =P tack för alla svar i alla fall
Jorda ordentligt. redig strömkabel. sen när du lirar som mest tar du en multimeter och mät över plus å minus.. sjunker spänningen under 12v så får du åka in å handla en kondning snarast... om inte detta är så har du två basar lr en? om du har två basar så är dessa garranterat paralellkopplade och då äre de 2ohm i lådan och oftast så klarar inte 4kanals steg om dessa inte är nå dyrare modell att spela stabilt på 2ohm utan då bryter steget för överbelastning... tror itne de är nå fel på lågnivå iaf...
men verkar som att steget är lite gammalt så handla ett nytt ORDENTLIGT.snåla inte..du förlorar bara på de i längden..
aah då blir de spänningsfall.men ändå så borde den inte böla så mkt om bilen är igång..då bilen laddar 14.5v men iofs.är batteriet stendött så äre ju klart att den inte orkar hålla uppe både motor och steg och hela kittet..men jag hade testat mäta lite först..då ser man om de är spänningsfall
Vanlig hederlig spänningsmätning vid belastning, sån mätning säger ofta väldigt mycket och är dessutom enkel. Visst kan man testa att byta ut en massa saker hejvilt om man nu känner för det, men enligt mig är det bättre med mätning.