Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
28 december 2011
vw67 skrev:
farbrorbozze skrev:
vw67 skrev:
Den kommer att stå inne hela vinter. Kommer att greja så mycket jag hinner, sen beror det på vad kallt det blir i vinter. Har kikat lite på ditt bygge, du ligger i bra.
hahaha nja, det är små lätta prylar på 55an nu, jag har endast fått ihop 21 effektiva timmar på den & några till blir det nog innan den är färdig, du har nog lagt betydligt fler timmar på denna
Har ingen koll alls på timmarna.
tror inte du vill veta det heller det vill iaf inte jag på rodbygget, men eftersom så många frågar om en sån sak så har jag börjat anteckna effektiva timmar på chevan. (tiden jag arbetat med prylarna)
Idag blir det bara 2st bilder på bygget. En kompisen kom förbi idag och vi började bolla ideer till varandra om rodden. Kom fram till mycket bra planer om taket och div andra saker men det får ni se längre fram i bygget. Här kommer bilderna.
Ska försöka att göra en rak rutram i överkanten och minska rutan storlek lite till.
Ska försöka att göra rutramen rak i överkant på grund av taket. Men det gör inget om den blir lite välvd som originalet då kanske det går att skära om original rutan till rodden.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
29 december 2011
vw67 skrev:
Ska försöka att göra rutramen rak i överkant på grund av taket. Men det gör inget om den blir lite välvd som originalet då kanske det går att skära om original rutan till rodden.
ja det är ju lämpligast & kunna skära om orginalrutan, att nytillverka blir dyrt.
bocka en fyrkantsprofil efter välvningen på rutan & svetsa sen på en "plåtläpp" neråt på den (för gummilisten) så har du nog en styv & stadig övre rutram.
Kommer en liten update idag mer kör hårt med rodden nu. Har update listan lite på vad som ska göras med bilen. Började med höger dörren i morse, fick lite rostlagning att göra. Några bilder från dagen Pyssel.
Högerdörr ihop punktad och prov monterad för att kolla springorna. en del justeringar kvar.
En profil bild. Börjar likna en bil.
Kapat isär vänsterdörr oxså. Upptäckte bubblor på dörren som jag knackade bort. Men va f----n rosthål mitt på dörren inte nog med det minst 5mm spackel oxså. Rosten inga problem att ficka men bucklan, det löser sig väl.
De 10cm som är bort taget. Det värsta av spacklet försvann på dessa 10cm.
Här ser man spacklet lite bättre. Kanske inte är så farligt som farbrorbozze skrev. I värsta fall så har jag en beg dörrspegel som jag kan kapa ekonomiplåt ifrån.
Hej! Har just plöjt igenom din projekttråd - den är ju hur bra som helst! Massor med inspiration för andra och bra och detaljerade bilder. En riktig "How-To" för oss som mekar med gamla VW - THUMBS UP !!
Jag citerar dig från förrförra vintern:
vw67 skrev:
Tänkte kolla lite med er som läser om mitt projekt. Jag ska bygga om instrumentpanelen i bubblan men har ej bestämt mej för hur. Har en panel från en högerstyrd bubbla ligger. Av den hadde jag tänkt att ta fästet för mätaren och galler och ha en klocka i. Så vänster & högersidan ser lika ut. Sen har jag en glasfiberpanel från en Ford -32 tror jag att det var som passar bra med lite mod. Kanske blir lite för mycket Ford delar på bubblan.
Hej! Har just plöjt igenom din projekttråd - den är ju hur bra som helst! Massor med inspiration för andra och bra och detaljerade bilder. En riktig "How-To" för oss som mekar med gamla VW - THUMBS UP !!
Alltid lika roligt att höra vad andra tycker, mycket kul att du gillar mitt" lilla" bygge.
Det blev ett par timmar ikväll med. Idag kollade jag lite mer noggrant på högerdörren passform inte alls så bra. Men det är väl inte så konstigt med tanke på vad "lite" jag har kapat i bilen.
Formen börjar att ta sig på sidan.
Har fått till kanten över midjevecket men under kan man se att dörren börjar att sticka ut.
Bakre dörrkanten. Ner till sticker dörren ut ca 1cm.
När bild i nederkant. Tur att man vet hur vinkelslipen och svetsen funkar.