Alltså, kylning kan väl aldrig skada? Speciellt om det är mer än 25C ute och solen skiner. Fast det ska inte behövas. Men att lägga ut kring 150:- för att sätta ditt en 120mm fläkt är väl en ganska så billig försäkring mot överhettning.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Beror väl lite på.. Haru byggt in slutsteget så kan d vara väldigt bra me en fläkt eller 2.. sitter d öppet så e d väl ingen större fara.. Ja hade mitt inbyggt med bra mycke yta runtomkring..Då va chassit på slutsteget ca 65 grader.. Kanske inte så fantastiskt bra.. Lite bättre sen me 1 cpu kylare på.. Kan man skaffa lite här å där
Om du funderar på en fläkt kolla in de som jag skrev om i tråden Fläktar Det är riktigt fina fläktar som är riktigt prisvärd så man räknar på dB/kapacitet/pris Speciellt Aerocool Streamliner
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Jag har ett MA Audio D1000 monoblock på 1000W som jag driver en 2x12" baslåda med och vad jag hört så ska slutsteget klara sig utan kylning.
Monoblock blir inte alls lika varma som tex 4-kanals?
Jag har monterat fast steget på ryggstödet i baksätet från baksidan och det är sedan ca en decimeter kvar till baslådan. så det är inte "instängt"
Nu är det knappast någon fara men hur ska man tänka när det blir varmare ute?
Edit. slarvigt stavfel i topic, jag vet. sorry.
Nej det behövs inte eftersom slutsteget är digital, det utvecklar inte lika mycket värme som ett AB steg. Montera helst inte slutsteget uppochner mot hatthyllan etc, eftersom värmen stiger uppåt.
Jag insåg just att Martin 9-3 tänker ösa in mera skit i sitt bagage. Dubbla batterier, dator,...
Kanske cirkulationsfläkt är en bra ide ändå.
/Göran
haha
Batterierna är under golvet redan och datorn kommer bli en enklare så det ska inte vara några bekymmer, datorn kommer ha egen tillräcklig kylning och kommer nog inte höja tempen så att steget ska ta värme.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Kommer steget och datorn vara i någon gemensam låda eller något?
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Då kommer steget inte att bli påverkat av datorn.. hade de dock suttit gemensamt i en låda så hade det varit större risk för det...
beror ju på hur mycket å länge du spelar för mina steg blir då brännheta dom ifal men har ett rejält bas paket å dra åå på massa 1000watt;) men men tror att ett normalt steg har en arbets tempratur på 80-90grader