GReddy Type-S dumpventil frågor

forzmaan
28 september 2008 · 15 Inlägg

Godkväll!

Jag har lite frågor ang Type-S dumpen. Har en S70 T5 -97 just nu som jag vill uppdatera lite med en ny dump och jag är då intresserad av en Type-S Greddy. Har forskat lite och har sett att den ligger på olika priser, kan skilja en hel del!

Så min fundering är om någon vet om vart man ska köpa för att få den bästa kvalitén? så man inte får nån kopia som är halvkass. Har sett att ridetech.se säljer Type-S för 699 kr, tycker det låter lite lågt pris för att vara GReddy.

till sista frågan... tror ni en Type-S dump ger bra effekt på en T5?

husmus www.avgassystemet.se
28 september 2008 · 936 Inlägg

du får ju inte ut direkt någon effekt pga att du monterar en greddy dump. iaf inte märkbart. men kan säga att det är en jävligt bra dump. men har ingen koll på priserna.

-den satt som en fläskläpp-
RiNka
28 september 2008 · 252 Inlägg

forzmaan skrev:
Har sett att ridetech.se säljer Type-S för 699 kr, tycker det låter lite lågt pris för att vara GReddy.

till sista frågan... tror ni en Type-S dump ger bra effekt på en T5?

Skämtar du?

Ridetech säljer kopior av Type-s.

http://www.dalhems.com/luftfiltersidor/dumpvalv.html
Den översta är vad du söker

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
forzmaan
29 september 2008 · 15 Inlägg

husmus skrev:
du får ju inte ut direkt någon effekt pga att du monterar en greddy dump. iaf inte märkbart. men kan säga att det är en jävligt bra dump. men har ingen koll på priserna.

Nej det jag menade var, ifall dumpen ger sin effekt som en dump ska göra

forzmaan
29 september 2008 · 15 Inlägg

RiNka skrev:

forzmaan skrev:
Har sett att ridetech.se säljer Type-S för 699 kr, tycker det låter lite lågt pris för att vara GReddy.

till sista frågan... tror ni en Type-S dump ger bra effekt på en T5?

Skämtar du?

Ridetech säljer kopior av Type-s.

http://www.dalhems.com/luftfiltersidor/dumpvalv.html
Den översta är vad du söker

Det var precis det jag misstänkte, en Greddy dump för 699:- jag tittade på dalhems oxå och såg priskillnaden så det var därför jag blev misstänksam

Tack för hjälpen

Janneutanb
29 september 2008 · 7 272 Inlägg

Varför byta dump för?

la_palma Labborant
29 september 2008 · 307 Inlägg

Någon bättre effekt kommer du inte få vilken dump du än väljer!

När jag körde turbo för några år sedan kollade ja på type s, då kostade dom 4-5 tusen, lär väl ligga runt 3 nu allt annat är kopior, hade en sån från ridetech lät inte så jättegutt men den fungerade felfritt och gick att ställa m.m fick inen fläns till dock det borde man få av greddy, eller iaf kunna köpa till om man inte orkar göra en själv...

forzmaan
29 september 2008 · 15 Inlägg

Brains88 skrev:
Varför byta dump för?

Har alltid viljat haft en type-s dump och nu när jag har T5 så tänkte jag uppfylla min dröm smile

Anubis
29 september 2008 · 1 255 Inlägg

Om du drömt om en sån dump gå inte o köp en kopia då bättre o skaffa riktiga grejer själv kör ja med en Greddy Type-R funkar klockrent!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
diamond_ Diamond
29 september 2008 · 540 Inlägg

är inte greddy mer för jappsbilar??

I'm Rick James Bitch!
Anubis
29 september 2008 · 1 255 Inlägg

diamond_ skrev:
är inte greddy mer för jappsbilar??

Jo de är ju ett Japanskt märke o så men aaa har hört massa volvos och saab med tex HKS SSQW dump

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
forzmaan
29 september 2008 · 15 Inlägg

Anubis skrev:
Om du drömt om en sån dump gå inte o köp en kopia då bättre o skaffa riktiga grejer själv kör ja med en Greddy Type-R funkar klockrent!

Nej precis jag vill ju ha ordentliga grejer, inge skit.. tack för hjälpen!

forzmaan
29 september 2008 · 15 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
En universal dump passar många bilar, hittar du en märkes dump som blitz, greddy , hks osv under 1000 lappen är det 99 % kopia. Det står oftast  "TYP" framför texten, vilket indikerar att det är en kopia.

Jo jag har sett att det står mycket TYP framför, men då ska jag hålla koll efter dem, och inte köpa dem! tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang