3785
Sök

Biltema Dämpmatta gentemot Dynamat

86 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjenare jag undrar om biltemas dämpmattor funkar att dämpa i bagaget med? och i bilen. eller måste man köpa dynamat?

MVH/Martin

685 Inlägg
29 september 2008
du MÅSTE ju inte ha dynamat tongue allting beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ner. har inte kört med biltemas dämpmattor men dom kan ju inte vara helt värdelösa?

53 Inlägg
29 september 2008
det går utmärkt att ha det,fast lite hårt att forma-arbeta med!

Team dBAkuten

Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
DYNAMAT är inte dyrt 500kr för en stor skiva. och det är sånt som går forma .och det sitter som sagt .se videon ovan

MVH Beyond

53 Inlägg
29 september 2008
beyond skrev:
DYNAMAT är inte dyrt 500kr för en stor skiva. och det är sånt som går forma .och det sitter som sagt .se videon ovan

jag har Dynamat i hela min bil,om du påstår att det inte är dyrt så kan du ju gå o sova,  vet du hur mycket han behöver till sin bil?  så jag tycker  köp (biltema)
Senast redigerat av AntonioGotti (29 september 2008)

Team dBAkuten

198 Inlägg
29 september 2008
Jag tänkte dämpa alla dörrar och bagage i min bil, och vissa säger att bitumenmattan från mekonomen är bra, går på 45kr ark, är de likvärdigt GAS M1 mattan ?

Avstängd
367 Inlägg
Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
AntonioGotti skrev:
beyond skrev:

jag har Dynamat i hela min bil,om du påstår att det inte är dyrt så kan du ju gå o sova,  vet du hur mycket han behöver till sin bil?  så jag tycker  köp (biltema)

lol

allt är relativt . hur mycket tryck man har i plånboken

MVH Beyond

Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
Svanholm skrev:
Jag tänkte dämpa alla dörrar och bagage i min bil, och vissa säger att bitumenmattan från mekonomen är bra, går på 45kr ark, är de likvärdigt GAS M1 mattan ?

det enda man garanterat vet är bra är DYNAMAT
gas kan va bra

biltema och mekonomen för bilstereo bruk . njee not me i alla fall
de inte gjort för det i syfte

MVH Beyond

86 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tack för alla svar big_smile

854 Inlägg
29 september 2008
Jag hade Mekonomens i min förra bil, vart inte riktigt nöjd hmm Svårt att jobba med och fäste inte speciellt bra. Har Dynamat i den nuvarande och det är grymt!

Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
Kmarcus skrev:
Jag hade Mekonomens i min förra bil, vart inte riktigt nöjd hmm Svårt att jobba med och fäste inte speciellt bra. Har Dynamat i den nuvarande och det är grymt!

EXAKT

MVH Beyond

Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
Swedenrockers skrev:
Har använt Brl:s M1 i lite olika bilar och det funkar bra per krona tycker jag. Det är lätt att bearbeta och montera, betydligt trevligare än vanlig bitumen. Ett tips är dock att ha handskar på sig för det är lätt hänt att man skär sig på den tunna aluminiumfolien.

det är samma pris som DYNAMAT
därför väljer jag DYNAMAT
man vet garanterat de fina grejjer . samt att man slipper små ark . kan göra en hel skärning .slippa så mkt veck och glipor som möjligt. få så bra tätning som möjligt med andra ord

Dynamat är orginalet!!   är det GAS som gör M1 mattan?

MVH Beyond

6 851 Inlägg
29 september 2008
Kmarcus skrev:

Har du jobbat med det på rätt sätt? Jag har dock enbart använt asfaltsmatta då jag anser att det är mycke prisvärt. Har inte haft problem med att forma det eller fått det att fästa, men att få bort det är ett ******..!

16 197 Inlägg
29 september 2008
beyond skrev:
Swedenrockers skrev:
Har använt Brl:s M1 i lite olika bilar och det funkar bra per krona tycker jag. Det är lätt att bearbeta och montera, betydligt trevligare än vanlig bitumen. Ett tips är dock att ha handskar på sig för det är lätt hänt att man skär sig på den tunna aluminiumfolien.

det är samma pris som DYNAMAT
därför väljer jag DYNAMAT
man vet garanterat de fina grejjer . samt att man slipper små ark . kan göra en hel skärning .slippa så mkt veck och glipor som möjligt. få så bra tätning som möjligt med andra ord

Dynamat är orginalet!!   är det GAS som gör M1 mattan?

dynamat e typ samma sak.. tunn betylgummi me folie på ena sidan klister på andra..

M1 mattan tillverkas av STP å säljs av BRL.. har inget me GAS att göra.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
29 september 2008
TT-Avant skrev:
Kmarcus skrev:

Har du jobbat med det på rätt sätt? Jag har dock enbart använt asfaltsmatta då jag anser att det är mycke prisvärt. Har inte haft problem med att forma det eller fått det att fästa, men att få bort det är ett ******..!

kan säga dig att M1 mattan e såååå mycke bättre.big_smile   asfaltsmattan blir ju hårt som stål på vintern å spricker me tiden.. M1 mattan förblir mjuk.. wink

6 851 Inlägg
29 september 2008
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:
Kmarcus skrev:

kan säga dig att M1 mattan e såååå mycke bättre.big_smile   asfaltsmattan blir ju hårt som stål på vintern å spricker me tiden.. M1 mattan förblir mjuk.. wink

Hårt ja, spricker har det inte gjort för mej. Men jag parkerar inte utomhus längre stunder heller.
Vist kan M1 vara sååå mycke bättre, men är oxå sååå mycke dyrare. wink

16 197 Inlägg
29 september 2008
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

Hårt ja, spricker har det inte gjort för mej. Men jag parkerar inte utomhus längre stunder heller.

fast för att uppnå samma dämpning som M1 så måste man ha typ 3 lager asfaltsmatta... å då blir de TUNGT.
Senast redigerat av evilaudio (29 september 2008)

6 Inlägg
29 september 2008
Det som vi säljer på Micro är väl inte helt illa pinkat tycker jag, bra för pengarna även om de har höjt priset på de.

http://www.micro.se/tillbehor/ljudisole … 50x40-1236

6 851 Inlägg
29 september 2008
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:

fast för att uppnå samma dämpning som M1 så måste man ha typ 3 lager asfaltsmatta... å då blir de TUNGT.

Jag vet att det blir TUNGT då jag har massa såna i mina dörrsidor wink.
Bilen väger ändå så mycke så de kilo extra är sak samma.
Senast redigerat av TT-Avant (29 september 2008)

Sök