Jag bytte remmen på flickvännens golf 2a och spände den precis så som man ska göra. Men den skriker ändå vid starter och när man släpper av på gasen. Och efter tre dagar rök remmen av och värmen försvann i bilen. Då tänkte jag att vattenpumpen hade skurit ihop, så remman slirade. men när jag kände på remhjulet gick den runt hur lätt som helst. Så vad kan felet vara?
Jag bytte remmen på flickvännens golf 2a och spände den precis så som man ska göra. Men den skriker ändå vid starter och när man släpper av på gasen. Och efter tre dagar rök remmen av och värmen försvann i bilen. Då tänkte jag att vattenpumpen hade skurit ihop, så remman slirade. men när jag kände på remhjulet gick den runt hur lätt som helst. Så vad kan felet vara?
TACKSAM för svar
De ska mycket till innan den går av....måste sitta snett eller va nåt som kärvar..!
Den kanske snurrar fint utan belastning. Vad driver remmen? (typ generator, vattenpump, servo?)
Kolla så att alla remskivor är i linje. Det kan också vara generatorn som ger motstånd när den laddar batteriet. KOlla så att batteriet är Oko, annars måste den jobba MYCKET hela tiden...
Den kanske snurrar fint utan belastning. Vad driver remmen? (typ generator, vattenpump, servo?)
Kolla så att alla remskivor är i linje. Det kan också vara generatorn som ger motstånd när den laddar batteriet. KOlla så att batteriet är Oko, annars måste den jobba MYCKET hela tiden...
remhjulen till vev och pump sitter inte helt i linje, men kan dom bli skeva lätt, för det är inget glapp
Jag bytte remmen på flickvännens golf 2a och spände den precis så som man ska göra. Men den skriker ändå vid starter och när man släpper av på gasen. Och efter tre dagar rök remmen av och värmen försvann i bilen. Då tänkte jag att vattenpumpen hade skurit ihop, så remman slirade. men när jag kände på remhjulet gick den runt hur lätt som helst. Så vad kan felet vara?
TACKSAM för svar
De ska mycket till innan den går av....måste sitta snett eller va nåt som kärvar..!
aa de fattar jag, jag tror på att remhjulen till, vev å pump är skeva, för de glappar inget men hur kan dom bli skeva på engång?
Snurra på tex de hjulen som inte är förbundna med svänghjulet med nån rem man ser om de är skeva då. Det ska ju lina någelunda bra annars så blir det rätt så bra med slitage.
Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.
Snurra på tex de hjulen som inte är förbundna med svänghjulet med nån rem man ser om de är skeva då. Det ska ju lina någelunda bra annars så blir det rätt så bra med slitage.
aa har gjort det och dom är skeva! men hur kan dom bli det? för dom glappar inget.
brukar spricka?? ja har ägt typ 10 st mk2 (golf/jetta) å har då aldrig varit me om de.. skeva kan dom dock bli om dom står still länge me på tok för hårt spännd rem.
brukar spricka?? ja har ägt typ 10 st mk2 (golf/jetta) å har då aldrig varit me om de.. skeva kan dom dock bli om dom står still länge me på tok för hårt spännd rem.
ne och de ser man ju om dom är spruckna! men ska testa åå köpa ett par på skroten!
annars kan det va att remskivan på generatorn är så sliten att remmen "bottnar" och slirar.. vanligt på dom, finns en färstärkt modell på arver, den var inte så dyr. bytte på min jetta jag hade förut för den käkade remmar
annars kan det va att remskivan på generatorn är så sliten att remmen "bottnar" och slirar.. vanligt på dom, finns en färstärkt modell på arver, den var inte så dyr. bytte på min jetta jag hade förut för den käkade remmar
AA det är ju iaf något med remhjulen, dom är både skeva och ej i linje:P
brukar spricka?? ja har ägt typ 10 st mk2 (golf/jetta) å har då aldrig varit me om de.. skeva kan dom dock bli om dom står still länge me på tok för hårt spännd rem.
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd för alla er som stör er på det här på garaget.
Men att skivorna sprickor det händer! 31000mil har denna golf på mätaren och då är skivan utbytt en gång tidigare, vet ej vilket miltal dock. Rost är boven i dramat, remskivorna är som gjorda att samla grus och fukt samtidigt som de sitter mot hjulhuset så att de blir hårt utsatta är det ingen tvekan om.
450Kr går en ny remskiva på original
Kluven remskiva Golf MK2 31000mil
Senast redigerat av dbjanoz (5 augusti 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?