3820
Sök

Hur koppla in lågnivå i Vovlo orginal stereo?

puff
30 september 2008
Trådstartare
Finns det någon adapter eller dylikt att köpa?
Tog bild på baksidan av min stereo:
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_28/23700000-23709999/640x480/23701700.jpg

Tack för tips!

1 727 Inlägg
30 september 2008
Ring Backes på Ekerö, billigast. 150:- tror jag det var.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

puff
30 september 2008
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Ring Backes på Ekerö, billigast. 150:- tror jag det var.

Pierre

Tack så mycket!
Ska ringa dit imorgon!
Mvh Andreas

Trafikledare
563 Inlägg
30 september 2008
En länk till deras hemsida http://www.backesljud.se
Tror du ska ha adaptern som kostar 395 kr..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Lastbilschaufför
78 Inlägg
30 september 2008
tänk på ohm talet bara... jag kopplade in i min orginal stereo på min saab och jag brännde 2x 12" och 2xdual 10" innan vi kom på varför...  tur att det gick på garantin *svettas*

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 september 2008
Nivius skrev:
tänk på ohm talet bara... jag kopplade in i min orginal stereo på min saab och jag brännde 2x 12" och 2xdual 10" innan vi kom på varför...  tur att det gick på garantin *svettas*

Det har väl inte med lågnivån att göra vilken Ohm du har på slutsteget och basarna? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

puff
30 september 2008
Trådstartare
Nivius skrev:

Vilket ohm tal ska man ha?
Är dåligt insatt i detta.
Mvh

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 september 2008
puff skrev:
Nivius skrev:

Mvh

Motståndet är en sak mellan slutsteget och basarna, normalt är att basarna har 4Ohms motstånd (typ GAS, MDS, m.m.) ju lägre motstånd, ju mer effekt kan man plocka ut, men det krävs att både slutsteg och basar kan ta det.

Det har inget med lågnivåkabeln att göra.
Däremot, om du har extern cd-växlare ersätter nog lågnivå-adaptern den kabeln, rätta mig om jag har fel?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Lastbilschaufför
78 Inlägg
30 september 2008
TurbOla skrev:
Det har väl inte med lågnivån att göra vilken Ohm du har på slutsteget och basarna? tongue

från stereon jo... orginal stereon gav iaf "fel" ohm tal och det slutade med att facktist kablaget mellan slutsteg och högtalare börja brinna en gång... det va dock att kablarna va för svaga för det ohmtalet lr nått... men även så pajade högtalarna...  det bara va så  (jag konverterade högtalarna bak till lågnivå med nån grejsimojs big_smile men skarvade dom innan så orginal högtalarna va kvar)

puff skrev:

ingen anning smile jag är med dålig på det... men kan säga att köper du en stereo och inte använder orginal så kommer du inte behöva tänka på det då dom är byggda för att användas till sånt (rekomenderar att köpa begagnat av nån polare eller så... billigt! det är lixom lite fuck the same... tänk bara vad du vill kunna spela för skivor+format, sen blir det fina bullar (min spelar .mp3 från CD, och det är gott och väll tycker jag (runt 70-130 låtar per skiva))
Senast redigerat av Nivius (30 september 2008)

puff
30 september 2008
Trådstartare
Okej!
Ang cdväxlare så har jag inbyggd i stereon på fyra skivor.

Får ringa till dom ni har rekommenderat och höra vad dom säger..

Sök