3191
Sök

Låna pengar till bil!

Sjölejon
80 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Hej! Jo det är så att jag är sugen på att låna pengar till bil (30000 kr). Har ansökt av swedbank och ge money bank men får det inte beviljat. Jag har fast jobb och så vidare med bra lön men det är ju så att de kollar på föregående åren och eftersom jag är student 08 så har jag inte jobbat tidigare. Nån som har nåt tips på någon bank eller någonting jag kan göra?

Mvh Jocke

^.^

★★★★★
455 Inlägg
1 oktober 2008
låter väldigt lustigt på sådan liten summa med fast jobb. känner folk som på visstidsanställning fått lån på 100.000

Sjölejon
80 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Ja, tycker det med. Men på swedbank sa hon att det lixom va data systemet som sa ifrån, hon såg ju på mina papper att jag hade jobb osv men datorn sa nej. Ska åka dit och kolla igen, dom borde ju kunna fixa det.

^.^

fälg fantast
1 086 Inlägg
1 oktober 2008
30 0000 är ju tuggumipengar, lägg undan lite varje månad herregud

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Sjölejon
80 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Lowenhart skrev:

Det va inte vad jag ville ha svar på direkt

^.^

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
1 oktober 2008
Lowenhart skrev:

Vill man låna istället för att spara så är väl det okej?

Vissa folk är inte såbra på det vettu.

ON TOPIC: Gå in och prata med dom. Dom brukar kunna fixa det mesta! smile

Allt för den där jävla hatten!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 oktober 2008
Gå in på swedbank (eller valfri bank) Be att få prata med en bankman så löser sig det nog, jag vet folk som har flertalet betalningsanmärkningar osv. Som har fått tagit stora lån.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sjölejon
80 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Gå in på swedbank (eller valfri bank) Be att få prata med en bankman så löser sig det nog, jag vet folk som har flertalet betalningsanmärkningar osv. Som har fått tagit stora lån.

Okej, jag har ju inga anmärkningar eller nåt så det borde ju gå. smile

^.^

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 oktober 2008
Handlar oftast om den personliga kontakten, verkar du trovärdig, klär dig rätt, uppför dig så brukar det sällan vara problem, dom vet att om du blir beviljad ett lån nu så kommer du antagligen stanna kvar i banken längre.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

4 767 Inlägg
1 oktober 2008
Kolla både bil-lån och blanco-lån. Kanske kan din mor eller far gå i borgen för dej? Då lär det absolut inte vara några problem.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 oktober 2008
Du kan ta med arbetsgivarintyg till banken. Jag avråder dig (som fan.. jag skulle hellre dö)
från att låna via GE. Dom har helt sinnessjuka avgifter. Hade ett lån på 5.000kr där ett tag.
Jag betalade på det i 4 månader, och hade då betalat av 70kr. Helt otroligt... Deras effektiva
ränta ligger på mellan 40 - 50%, vilket är helt sinnessjukt. Att låna via banken är bäst,
om det inte är så att man köper hos bilhandlare - då har dom nästan ALLTID bäst villkor.

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2008
Kan du inte använda dina föräldrar som borgenärer?
Beroende på hur länge du jobbat så är det ju inte säkert att de vågar ge DIG lån.
De flesta arbeten har ju 6 månaders provanställning, fick du då arbete i Juni/Juli så...
Om du har fast anställning så kan du ju be din chef om anställningsbevis och det kanske kan lösa sig på det sättet också.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

huh?
10 427 Inlägg
1 oktober 2008
Jag lånade 40 000 på Swedbank, medlemslån via facket.¨

(Edit: För att köpa en Volvo 740 wink)

Visstidsanställd, ingen borgenär, inkomst på runt 300 000 per år.
Visserligen vinklade jag att min anställning var mer åt tillsvidare-
karaktären.. tongue
Senast redigerat av steifan (1 oktober 2008)

119 Inlägg
1 oktober 2008
Jag tog ett lån på 25 000 när jag skulle köpa min första MC. Då pluggade jag fortfarande (högskolan = CSN ca.7000:-/mån) och hade ett extraknäck som gav ca.1500:-/mån. Det var inga problem, Nordea har något de kallar för startlån, till för unga människor som saknar tillsvidareanställning osv. Man behöver ingen borgenär eller linande heller. Enda haken var ju att man var tvungen att skapa ett konto på banken... Så jag gjorde det och satte en stående överföring på alla pengar till min andra bank! big_smile

Sök