Hade en skuren volvo S70GLT motor ståendes så jag bad min kompis blästra blocket, gördel och tråg. sedan så la jag en glas skiva på och volia ett fläskigt bord att ställa skit på.
den skivan som ligger på nu är för stor så den ska kapas på hälften ungefär. sedan funderar jag på att sätta på toppen och hänga dit ett turbo grenrör och en typ gt40 eller turbo i den storleken.
Björn
Senast redigerat av Touring_mannen (1 oktober 2008)
tycker det kan bli fina bord det här .. men en sak hade varit riktigt fint . lacka iårdning blocket toppen osv va du har tänkt att ha på den . sen "glasar du in den" så du har glas väggar runt om den kan nog bli riktigt fint
Hade en skuren volvo S70GLT motor ståendes så jag bad min kompis blästra blocket, gördel och tråg. sedan så la jag en glas skiva på och volia ett fläskigt bord att ställa skit på.
den skivan som ligger på nu är för stor så den ska kapas på hälften ungefär. sedan funderar jag på att sätta på toppen och hänga dit ett turbo grenrör och en typ gt40 eller turbo i den storleken.
Nästan lika fräckt som detta. fräckt att ha med kolvarna och kan använda cylindrarna som vinförvaring, fast om du hänger dit grenrör och turbo så blir ditt lätt fränare;) har länge velat göra ett sånt bord med. får ta mig i kragen coh fixa ett block...
Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
Fan vad häftigt allså! En sån måste jag med fixa ihop...men hur satte du fast glas skivan mot blocket då? eller ligger skivan bara löst uppe på?
det är som sagt inte riktigt färdigt änn. kommer troligen borra hål i glaset för 12st topplocksbultar och sedan fästa den med detta. kanske hänger i veven och stoppar i ett par gamla kolvar och stakar sedan, just nu är blocket tomt. det skulle väga som hell annrs.
har tänkt på det med V8:an, att har vin flaskor i är inte fel....
Björn
Hihi! Ja, sånt går hem hos tjejerna ;-)
De betvivlar jag att de gör Däremot ett skoställ med en jäkla massa högklackat och boots och du är en brudmagnet livet ut