1736
Sök

D24T, konverterad från en sug diesel. Problem med turbo.

44 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej, har en D24 som är konverterad till en D24T.
Har problem med att det rinner ner olja i tryckrören till intercoolern.
Vad kan det vara som är trasigt?
Väldigt tacksam för svar :p

Petter®™

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 oktober 2008
#2
Volvo740Dtic skrev:
Hej, har en D24 som är konverterad till en D24T.
Har problem med att det rinner ner olja i tryckrören till intercoolern.
Vad kan det vara som är trasigt?
Väldigt tacksam för svar :p

jadu då är de ju oftast packboxar/lager osv :p

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
#3
är det mycket olja som rinner ner?

lite kladdigt blir det alltid i rören på dom motorerna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

44 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#4
kolvas skrev:
är det mycket olja som rinner ner?

lite kladdigt blir det alltid i rören på dom motorerna

Nja är en 90 graders böj på rören. Där låg det det ganska mkt olja.... rann ut olja när jag tog ner röret sad

Petter®™

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
#5
jag hade en del olja i mina rör på Audin men han som renoverade toppen sa att det var ganska normalt men det rann ju inte olja och det ser precis likadant ut på min V70 tdi men den har ju iofs gått 76k mil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

44 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#6
kolvas skrev:
jag hade en del olja i mina rör på Audin men han som renoverade toppen sa att det var ganska normalt men det rann ju inte olja och det ser precis likadant ut på min V70 tdi men den har ju iofs gått 76k mil

Okej, men det rann inte olja, utan det var olja som hade samlats i en 90 graders böj. Som rann ut när jag tog loss röret.
Du vet inte var det kan komma ifrån?

Petter®™

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
#7
nej, jag har inte hittat det på någon utav mina bilar heller, dom drar inte mer än max 1liter olja på 1500mil och det är ju inte för mycket

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

44 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#8
kolvas skrev:
nej, jag har inte hittat det på någon utav mina bilar heller, dom drar inte mer än max 1liter olja på 1500mil och det är ju inte för mycket

Okej nej det är inte mkt.
Men då tror du inte att det är något farligt att köra med det?

Petter®™

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
#9
nej, kolla hur mycket olja den dricker på 1500 mil, mina har varit så att dom tagit 2-5dl de första 1000milen och resten de sista 500milen och jag har kört på mobil 1 helsyntet eller mobil 1 2000 tror jag den heter

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

44 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#10
kolvas skrev:
nej, kolla hur mycket olja den dricker på 1500 mil, mina har varit så att dom tagit 2-5dl de första 1000milen och resten de sista 500milen och jag har kört på mobil 1 helsyntet eller mobil 1 2000 tror jag den heter

Okej. men får tacka så mkt för hjälpen. smile Ha det gött:p

Petter®™

44 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#11
The_Mechanic skrev:
Volvo740Dtic skrev:
Hej, har en D24 som är konverterad till en D24T.
Har problem med att det rinner ner olja i tryckrören till intercoolern.
Vad kan det vara som är trasigt?
Väldigt tacksam för svar :p

jadu då är de ju oftast packboxar/lager osv :p

okej hur vet man om det är något utav detta då?

Petter®™

33 Inlägg
20 oktober 2009
#12
Om du satt dit grejer från en original td alltså alla slangar och sånt så suger turbon till sig oljedimma från vevhus ventilationen som lägger sig i tryckrören då den går från vevhuset till insugs sidan på turbon... Kanske e till någon hjälp??? MvH

Full gas spar tid:) (Team blyfot)


Sök