4760
Sök

Bromsok

30 Inlägg
20 februari 2006
Trådstartare
Tänkte lacka mina bromsok.. hur ska man gå tillväga??

608 Inlägg
20 februari 2006
först måste du slipa och rengöra dom ordentligt så att färgen säkert hålls där.sen är det bara att måla.
sj måla ja mina ok med pensel för firman som ja köpte färgen av sa att det blir bättre om man pensslar.men ja tror no att de blir lika bra me spray.
sj är jag nöjd med resultatet på mina ok.De viktigaste e grundarbete alltså slipandet och putsande.Svårt e de inte.Prova så får du se att de nog blir bra!  Lycka till!

old volkswagens never die,they just get lower:D

Miklen
20 februari 2006
Ja måste ju säga att spray färgen e lite lättare att komma in i alla hörn å skit me..blir jämt å fint me.. men se till att slipa ordentligt å göra rent som ovan skrev..

Amatör
444 Inlägg
20 februari 2006
köpte sprayfärg till min blästrade först... 2 burkar till ett bromsok gick till jävla skitfärg köpte på micro specielt till bromsok ... blev att jag köpte ett set med penslar och färg för 375 o säger bara pensla dem blev kanon  gula :0)

608 Inlägg
20 februari 2006
snortiz skrev:
köpte sprayfärg till min blästrade först... 2 burkar till ett bromsok gick till jävla skitfärg köpte på micro specielt till bromsok ... blev att jag köpte ett set med penslar och färg för 375 o säger bara pensla dem blev kanon  gula :0)

ja gissade lite de att de far mycke mer färg om man sprayar.De for inte så mycke färg när ja penssla köpte en burk kommer inte ihåg hur mycke de va i den men den räckte riktigt bra, blev t.o.m lite kvar i burken.fast det va en ganska liten burk.Så nu verkar de löna sig att penssla dom.

old volkswagens never die,they just get lower:D

18 mars 2006
Om man vill lacka på plats så blir det väll lite bökigt att spraya ?
Eller går det bra ifall man bara täcker över det runt omkring, ni kanske till och med skruvar den oken?

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

2 117 Inlägg
18 mars 2006
http://www.creatix.se/Shop/Index.php?ArticleId=2160

Tvåkomponentsfärg som man penslar på. Blir jättebra med blank yta, hållbart och lättrengjort.

146 Inlägg
18 mars 2006
Visst måste färgen lägga sig finast på oken om man blästrar dem först?

18 mars 2006
wallden_66 skrev:
Visst måste färgen lägga sig finast på oken om man blästrar dem först?

Ja.
Slipa av dem räcker väll.

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

Livsnjutare
403 Inlägg
25 mars 2008
Miklen skrev:
Ja måste ju säga att spray färgen e lite lättare att komma in i alla hörn å skit me..blir jämt å fint me.. men se till att slipa ordentligt å göra rent som ovan skrev..

pensel är ju enklast, du slipper maskera med.. du får ha rätt pensel så kommer du åt ändå. dessutom räcker det med att måla den del av ok som syns, och det är väldigt enkelt

Gta Iv 31april

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
26 mars 2008
Ta och plocka bort oket från upphängningen, men slit inte slangar om du inte vill lufta om systemet ( vet inte hur pass du kan vända och vrida på det med slangarna på dock) Sen tar du en stålborste och tar bort den värsta smutsen sen ett grovt slippapper, spelar ingen roll om det blir repor för oftast är pensel färgen så pass tjock att den täcker dom, annar kan man måla två gånger. Sen bara häng dit igen smile Testa gärna bromsarna innan du ger du ut igen bara så du satt ditt dom rätt wink
Så hade jag gjort iallafall!

Lycka till!

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sök