Blida skrev:
Allså ja vill inte verka otrevlig,men din inställning till din dröm (eller vad det nu är) är helt åt helvete.
Till att börja med har du D-serie motorn i din bil,dom stakarna och fodrena är ungefär lika goa och hårda som en anorektisk kines brud.Och du VÄGRAR byta motor ÄVEN fast du vill ha/ska ha 200+ HK i den motorn.
Du skiter i vad allt annat kommer innebära och kosta,du är BARA intresserad av vilket T-kit som ger mest "bang for the bucks" och då är du dessvärre ganska trångsynt om du INTE är intresserad av andra BRA kunskaper när det gäller just D-serie motorn.
För den motorn kommer kosta dig MYCKET pengar att få drift säker med turbo på "din" nivå.
Samt att regga den motorn med turbo som du nämner..Prova så får du se,men vänta gärna tills du byggt klart motorn!
Men nog gnällt om din inställning etc till råden du fått av kunniga inom Hondas motorer.
Köp vilket kit som helst som passar din plånbok bäst,bara du ser till att du iaf har följande med i kitet.
Samt gärna så STOOOOR turbo som möjligt då du ska ha mycket HK i din motorn.
STOR turbo
STOR IC
Grenrör
slangar,rör till IC
Spridare modell trädgårds slang för att orka flöda din STORA turbo
Nånting som lurar din ECU som känner av övertrycket pga turbo
Ev en större fuelrail
Där har du grunderna som du ska arbeta efter.
OBS: köp gärna turbo m,m som har rätt A/R osv osv för att matcha dina kammar och motor m,m.
När du inhandlat allt detta och monterat så kan du sen göra finliret efter att kolvar,stakar mm har sagt adjö vid provkörningen på HÖGT (lågt) laddtryck till D-serie motorn.
Vill inte att du tar illa upp,men öppna gärna ögonen och ta till dig vad vissa skriver när det gäller D-serie motorn och vad du troligen kommer råka ut för/behöva göra för att nå dina drömmar gällande effekt mm på den motorn.
Mvh