Jag blev kontaktad av samma snubbe när jag skulle sälja m3:an, då sa han okså att han hade flyttat sin verksamhet från stockholm till malmö. När jag frågade honom om Organisationsnummer så sa han att han inte hade fått något ännu, men företaget var regristrerat och det skulle inte vara några problem (yeah right)
Efter ca en vecka ringde samma person upp igen, dock med ett annat namn till samma nummer
Då hade han helt plötsligt precis flyttat sin verksamhet från malmö till stockholm. Jag lät honom hållas en stund, sen när jag började tröttna så la jag fram den fina frågan om det möjligtvis var så att han ville att jag skulle komma med bilen till honom ör rekond och att han skulle visa en "kund"? Ja visst var det så svarade han på dåligt spelad skånska.
Då svarade jag: Ok låt mig gissa, du kommer ta min bil för rekond (med ironisk betoning på rekond) sedan kommer du skicka bilen till någon av dina kunder i...........Estland?
Han babblade på att det inte alls var så och tillslut tröttnade jag:
- Du minns inte att du ringde mig i förra veckan va?
- Nej du tar nog fel på person
- Nja tror inte det du hade en mer passade stockholmsdialekt då, Fortfarande inte skaffat organistationsnummer?
- (byter till stockholmsdialekt) Du passar du dig inte kommer jag och hälsar på, och då blir det inte bara kaffe!
- Nej det får vi hoppas:D
- PASSA DIG! (slänger på luren)
Efter detta lilla missöde blev jag aldrig kontaktad igen:D