3554
Sök

Billiga mätare (Volt och Oljetryck)

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
nån som vet nån sida som säljer relativt billiga mätare?
Söker Oljetryck och voltmätare. Inge biltema bara big_smile

fälg fantast
1 086 Inlägg
4 oktober 2008
man brukar säga att du får det du betalar för, söker du billiga mätare får du skit, så du får nog allt punga ut lite, mitt tips är att köpa " begagnade " mätare från blocket, det är värt det, hittade 3 mätare för 600 kr på blocket igår,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
yes men inget skit, men om det finns nån sida som rear just nu eller liknande.

4 767 Inlägg
4 oktober 2008
Biltemas lär inte vara sämre än det som säljs billigt på tex ridetech osv.. (och alla andra butiker som säljer kina-skräp)

Riktigt pålitliga mätare av kända fabrikat kostar pengar. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Överladdad!
530 Inlägg
4 oktober 2008
Fk automotive mätare från Scstyling.com

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

124 Inlägg
4 oktober 2008
Jag ska nog köpa in billiga skitgrejer och sälja dom dyrt, eftersom folk i allmänhet (även jag) tror att bara för att de är dyrt så är de bra och tvärtom tongue

Alltså så behöver inte biltemas grejer vara dåliga, det är ändå ett seriöst företag. Att beställa något dyrt från en internetsida behöver alltså inte vara bättre, självklart vill dom som har sidan tjäna så mycket pengar som möjligt och kan ha höjt låångt över inköpspris!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 oktober 2008
Biltemas mätare tillverkas av det taiwanesiska företaget AutoGauge.

Realcars mätare dito.

Hovas smoke 270° no-logo dito.

xtremt.se's smoke 270° dito.

Osv osv....

Dom flesta billiga mätare man hittar på alla dom vanliga styling/tuning-sidorna tillverkas av AG och det är ett riktigt budgetmärke, mätarna kan stämma till hundra procent men dom kan också slå flera tiondelar fel (om man tar laddtrycksmätare som exempel). Det är ett litet lotteri helt enkelt.

AutoGauges mekaniska mätare är OK men deras elektriska är dom som brukar visa helt åt helvete.

Ska du kunna lita till hundra procent på vad mätarna säger så köp AutoMeter, Defí, Greddy eller något annat stort och erkänt bra kvalitetsmärke men ska du bara ha mätarna för att dom ser häftiga ut och du gillar dom roliga färgerna så köp AutoGauge tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (5 oktober 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 059 Inlägg
5 oktober 2008
LuCiiifer skrev:
nån som vet nån sida som säljer relativt billiga mätare?
Söker Oljetryck och voltmätare. Inge biltema bara big_smile

Du tipsade i annan tråd att han skulle leta på ebay efter mätarhållare..
Varför inte leta där själv..
Finns massvis med butiker.. särskilt tyska.. som säljer nya saker till jedra bra priser..

1 072 Inlägg
5 oktober 2008
Prosport´s mätare är hyffsade, man hamnar i mitt segmentet mellan dyra/billiga. Man får en snygg mätare som visar korrekt men som skramlar lite vid större gupp. Man har en PEAK/warning pinne som går genom glaset, den har förmågan att ge att skramlande ljud.
Men att beställa från staterna ist för tex realcar så sparar man minst 200:- mätaren med frakt.

Avstängd
116 Inlägg
5 oktober 2008
http://www.collexstyling.se/ har mätar paket , 3mätare + a-stolpe för 3 mätare för 1100kr har jag för mej.

Bra deal tycker jag smile

I brist på annat :)
526 Inlägg
5 oktober 2008
Om du vill ha billigt så finns det på KL-Racing..... Mätare kosta ~130kr och mätarhållare (2-hål) ~120kr

Hade sådana, var väl va man betalade för. Rekomenderar Autogauge blackpanel-mätare smile Har dom just nu och är riktigt nöjd big_smile

Sök