3748
Sök

Hittelön för borttappat bankkort, hur mycke?

NissanMotorsport
5 oktober 2008
Trådstartare
Läste idag på baksidan av mitt bankkort, står där att man får hittelön om man hittar ett kort och lämnar in det smile någon här som lämnat in ett borttappat kort och fått hittelön? hur mycke isåfall? smile

mvh

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2008
90% av innehållet på det kopplade kontot. big_smile

(Ingen aning)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
5 oktober 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

(Ingen aning)

haha, vore något de tongue men hur blir det om jag ger mitt kort till en kompis eller någon, och så bryter den sönder kortet i två delar, (står på baksidan att man ska göra det innan man lämnar in) och ja, lämnar in den och får pengar.. så beställer jag ett nytt kort bara tongue  ger det till en kompis som gör samma sak big_smile

Reparatör
630 Inlägg
5 oktober 2008
HaveUSeenMyS14 skrev:
FireTraXX skrev:

(Ingen aning)

haha, vore något de tongue men hur blir det om jag ger mitt kort till en kompis eller någon, och så bryter den sönder kortet i två delar, (står på baksidan att man ska göra det innan man lämnar in) och ja, lämnar in den och får pengar.. så beställer jag ett nytt kort bara tongue  ger det till en kompis som gör samma sak big_smile

jo hade det vart så enkelt hade fler än du tänkt så och livnärt sig på de sättet lol

Banken har troligtvis redan fuckat dig på pengar för att dom ska ha råd att ge "upphittaren" en mindre summa om denne hittar ditt kort

NissanMotorsport
5 oktober 2008
Trådstartare
mektrollet skrev:
HaveUSeenMyS14 skrev:
FireTraXX skrev:

(Ingen aning)

jo hade det vart så enkelt hade fler än du tänkt så och livnärt sig på de sättet lol

Banken har troligtvis redan fuckat dig på pengar för att dom ska ha råd att ge "upphittaren" en mindre summa om denne hittar ditt kort

haha, men borde åtminstånde funka en gång? kanske får lite peningar så de räcker till en fulltank big_smile hah

Reparatör
630 Inlägg
5 oktober 2008
Full tank kanske går men då vill de nog till att åka moppe lol

116 Inlägg
5 oktober 2008
Verkar vara lite olika hittelön mellan dom olika bankerna.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=404610

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2008
dantisen skrev:

Jippie, en biobiljett, 95kr eller en trisslott.
Knappast värt besväret att ens skicka in kortet. tongue

Hittar jag ett så kan jag bemöda mig med att förstöra det innan jag slänger det i soptunnan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
5 oktober 2008
Trådstartare
dantisen skrev:

mjahaa, där sprack fulltanken då tongue men en biobiljett vore la inte helt fel tongue

FreddeK
5 oktober 2008
Trådstartare
äsch skit i hittelönen..huvudsaken kortet kommer till rätt ägare. som nycklar, plånböcker och ja allt som man inte äger själv. Hittade nycklar men jag nekade ta emot hittelön, hoppas någon gör likadant för mig om jag tappar något.

men nu var jag väldigt offtopic men allt känns så girigt nuförtiden.

12 086 Inlägg
6 oktober 2008
I de finstilta när du skriver på papprena för ditt kort står de säkert att du måste betala hittelön om någon hittar de tongue

Sök