Nej, jag ska inte stressa, men vafan jag kan ju tjata som en infängslad george bush på min mosters man så att han fixar mina grejer någon gång! Om han fräser säterna och svarvar ventilerna så kan vi plana toppen och smälla på den. då kan jag lyfta i motorn och se vilka slangar jag behöver etc.
Dessutom är jag bara glad om snön försvinner, man vill ju inte kyssa en stolpe eller para bilen med ett dike det första man gör.
Mvh /T
Senast redigerat av Tuggummimannen (24 november 2008)
låter bra danne men snö är kul ändå haha va i alby med brorsan i dag och fick test köra lite med hans ascona med AGA-diff hmm gick rätt bra bortsett från att jag körde upp med halva fronter i rondellen längst ner när jag körde för brett men men övning ger färdighet
du vet vell att fläkten är vänstergängad? det ser iaf ut som du försökt skruva den motsols på bilden iaf ^^
Jo, jag vet Men om du kollar på hur staget böjt sig så fattar man vilket håll jag skruvat åt: åt höger. Skulle jag försökt skruva som jag visat på den första bilden så skulle ju staget böjt sig så att hålen skulle varit på utsidan av böjen.
Mvh /T
låt fläkten sitta... och skruva lös remskiva först.. sen tar du skruvarna för vattenpumpen.. plockar lös fläkten sen när du har vatten pumpen lös.. du ska ju endå byta den.. lättast så tyckte jag då
men fan du danne ska du ta bort ögonlocken på bilen?
Ja, det ska jag, fast under de är det typ nå lim eller nåt som är svart och äckligt. Tänkte prova med högtryckstvätten sen till våren.
Ekis! skrev:
låt fläkten sitta... och skruva lös remskiva först.. sen tar du skruvarna för vattenpumpen.. plockar lös fläkten sen när du har vatten pumpen lös.. du ska ju endå byta den.. lättast så tyckte jag då smile
Ja, kanske kan göra det istället. Tänkte att man kunde spärra axeln bättre om den satt kvar på blocket, men kan ju prova med att spänna fast den i skruvstädet eller nåt när den är lös. Tack.
Jag har för övrigt fått hem färgen som jag beställt. Bilder kommer imorn.