3793
Sök

Konvertera trummor till skivor

250 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Har noll koll på detta, men kan nån svara på ett väldigt enkelt sätt hur pass svårt det är att konvertera en bils bakbromsar (trummor) till skivor? Bilen har ABS-bromsar, bilen finns i andra versioner med skivor bak...

Jag förstår att det är rätt mycket mer än "plug in", men hur mycket mer? Måste hela ABS-systemet bytas osv?

Det enda rimliga är kanske att plocka hela bromssystemet från en bil med skivor även bak?

Random Hero
4 047 Inlägg
7 oktober 2008
första frågan är varför ? o om det finns en samma verision med skivor, ta de bakre bromssystemet o kläm på då ?

Dog food lid. Backwards

Har alltid rätt!
689 Inlägg
7 oktober 2008
Om de e en gammal bil så tycker ja du kopplar ur abs:en.  bara skit när du ska göra en brunis big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

184 Inlägg
7 oktober 2008
Sen så får du kanske ta och byta ut bakaxeln och sätta på en bakaxel ifrån en bil som har skivbromar.

Det får du iaf göra om du ska konvertera en gammal Golf från trumbromsar till skivor bak.

Random Hero
4 047 Inlägg
7 oktober 2008
Babian skrev:
Sen så får du kanske ta och byta ut bakaxeln och sätta på en bakaxel ifrån en bil som har skivbromar.

Det får du iaf göra om du ska konvertera en gammal Golf från trumbromsar till skivor bak.

synd bara att golfar inte har bakaxlar tongue

Dog food lid. Backwards

3 714 Inlägg
7 oktober 2008
DusanMandick skrev:
Babian skrev:

vad jag vet så har dom en typ av bakaxel....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Random Hero
4 047 Inlägg
7 oktober 2008
bollen1986 skrev:
DusanMandick skrev:
Babian skrev:

vad jag vet så har dom en typ av bakaxel....

bakaxel vet ja inte om man ska kalla de  tongue

Dog food lid. Backwards

Har alltid rätt!
689 Inlägg
7 oktober 2008
pinne med 2 hjul på tongue  haha!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Skoda mekaniker
57 Inlägg
7 oktober 2008
Måste påpeka att bara för att det inte är drivning på bakaxeln så är det fortfarande en bakaxel..

Medlem i SVEDIMF (http://www.svedimf.3w.se/).. =)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
7 oktober 2008
De är väl en axel om än att den inte är drivande? Vad skulle ni kalla det då?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök