Vinterdäck (Y) dubben sitter kvar länge fast man bara kör efter asfalt
Ja orkar inte byta hjul gör de i november eller nåt hehe
orkar du köra till plåtslagarn i onödan? kan bli blixt halka o du inte ser de hände mig häromdagen och sen snökedjor suger åsne röv, enda gången kedjor är bra är när du kör på is med lite nysnö på eller så ren tjock is, på asfalt med nån mm is på så snöter du bara bort dom på en gång typ
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Vinterdäck (Y) dubben sitter kvar länge fast man bara kör efter asfalt
orkar du köra till plåtslagarn i onödan? kan bli blixt halka o du inte ser de hände mig häromdagen och sen snökedjor suger åsne röv, enda gången kedjor är bra är när du kör på is med lite nysnö på eller så ren tjock is, på asfalt med nån mm is på så snöter du bara bort dom på en gång typ
haha ne de är väl lite jobbigare=) men sen vet ja inte om ja tror risken är såpass stor? Är ju ändå inte överdrivet långt upp jag ska..
haha ne de är väl lite jobbigare=) men sen vet ja inte om ja tror risken är såpass stor? Är ju ändå inte överdrivet långt upp jag ska..
nä men man vet aldrig vad väder gudarna tänker.. varför ta de osäkra framför de säkra?
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
skit i kedjorna o på med vinterdäcken , vet aldrig hur vädret blir , är en bra livsförsäkring de .. att komma fram me sommardäck kanske inte är nå problem men du ska stanna o svänga oxå , förhoppningsvis .. å de går fort o smälla på vinterdäcken trevlig resa !
Finns de snökedjor till 19" ? Med lågprofilsdäck.. Behöver veta de nu! För nästa vecka ska ja långt upp i landet och då kanske det kommer en massa snö!! Så hoppas någon vet nu!
Hej! Kanske en onödig tråd, men jag ska upp till en stuga i jämtland med min tjej om 2 veckor med bilen.. och har inte vinterdäck på just nu! Undrar om jag bör ha det? Ni som bor där uppe, har ni vinterdäck än? hehe Finns andra bra lösningar annars? Hur fungerar det med snökedjor? Har 19-tummare på bilen nu om nu de spelar någon roll. Vill inte bli stående någonstans pga snö 100 mil hemifrån
Och nu när jag ändå skriver om jämtland, hur ser det ut där just nu? Är löven orangea överallt??
Hade bra alla
ta på vinterdäcken istället är svin halt nu där uppe o minus
Just nu är det pisshalt här iaf.... säkerligen en -6 grader eller nått sånt.... och ja jag har vinterdäck på. skulle helt klart rekomendera dig att dra på vinterdäcken istället för snökedjor!