2806
Sök

Supra Mk3, smidd 7M-GTE, 69mm turbo och många andra uppgraderingar!

Projekttråd på Supran. Första målet med bilen nåddes våren 2019 när jag bänkade 640whp 832wNm :) Mycket strul och motgångar har det varit, men här får ni följa min dröm att någon gång nå 4-siffrig effekt och allt som händer på... Visa mer

50 167 Visningar
Uppdaterades senast igår 22:29
37 Inlägg
för 18 timmar sedan
M-Thooor skrev:
Fick hem ett roligt paket förra veckan från Driftmotion i USA. Gick riktigt snabbt med frakten denna gång, 6 dagar från att det skickades till det var framme ?

Uppgraderingskit till diffen med ny kraftigare pinjong, nytt kronhjul och alla lager m.m. kände att detta var ett måste eftersom 3e diffen är på väg att pajja nu.
Solida alu-bussningar till bakaxeln att lägga i mellan suframen och ramen för att minska hjulstuds och rörelse i bakvagnen.
Ny skiftgaffel till växellådan.
Bultkit för vxl-motor.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175516/175516-f024e33466f746c9314d611496f3549e.jpg

Har varit och mätt lite på turbon nu så att jag kan beställa lite grejer för att bygga en distans till den nya som ska dit. Hoppas på att hinna med det snart framöver ?

Länge sedan du skrev denna uppdatering men tänkte kolla vad du tyckte om diffen från drift motion? Körde du med crush sleeve eller solid+shims? smile
Senast redigerat av nossxela (för 18 timmar sedan)

415 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
nossxela skrev:
M-Thooor skrev:
Fick hem ett roligt paket förra veckan från Driftmotion i USA. Gick riktigt snabbt med frakten denna gång, 6 dagar från att det skickades till det var framme ?

Uppgraderingskit till diffen med ny kraftigare pinjong, nytt kronhjul och alla lager m.m. kände att detta var ett måste eftersom 3e diffen är på väg att pajja nu.
Solida alu-bussningar till bakaxeln att lägga i mellan suframen och ramen för att minska hjulstuds och rörelse i bakvagnen.
Ny skiftgaffel till växellådan.
Bultkit för vxl-motor.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175516/175516-f024e33466f746c9314d611496f3549e.jpg

Har varit och mätt lite på turbon nu så att jag kan beställa lite grejer för att bygga en distans till den nya som ska dit. Hoppas på att hinna med det snart framöver ?

Länge sedan du skrev denna uppdatering men tänkte kolla vad du tyckte om diffen från drift motion? Körde du med crush sleeve eller solid+shims? smile

Jag har inte monterat den än. Men jag köpte solid och shims med 3.73 utväxling. Har kommit mycket i mellan så den har inte blivit prioriterad, ska se om jag kan lämna in hela diffen till någon som kan mäta in allt framåt sommaren. smile

1 Inlägg
för 15 timmar sedan
Om du letar efter ekonomisk hjälp för personliga behov eller projekt finns jag här för att hjälpa dig. Vi erbjuder säkra lösningar i intervallet från 4 000 kr till 1 000 000 kr för olika behov. Tuto ochzát jinde nenajdete ? neváhejte m? kontaktovat.

E-post: bridgeloansbaltic@gmail.com

Sök