3473
Sök

e det bra bil audi a4 1.8t?

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan ni som kör eller känner till audi bra!!!! Jag funderar på att köpa en audi a4 års mådel inte bästemt? e den en bra bil? vad ska man tänka på innan man sägar ja jag köper den, tack för all hjälp jag kan få från er!!! M.V.H. Hans:)

Volvo S40 turbo.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 oktober 2008
Jag är galet kär i min, Quattro är ju en fördel när du köper audin, helt klart!
Köper du en bil innan -97 så kan du lyssna efter om framvagnen låter illa när du vrider på ratten, gör den det har du ju något att pruta på, för länkarmarna kostar ca 3500kr att köpa.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

269 Inlägg
11 oktober 2008
Skruvar med dom varje dag , beror helt på vilken modell du tänkt köpa B5 , B6, B7 elle den nya B8

VW Passat R Tdi 4motion

646 Inlägg
11 oktober 2008
Mäki skrev:
Jag är galet kär i min, Quattro är ju en fördel när du köper audin, helt klart!
Köper du en bil innan -97 så kan du lyssna efter om framvagnen låter illa när du vrider på ratten, gör den det har du ju något att pruta på, för länkarmarna kostar ca 3500kr att köpa.

Gäller ju alla b5 års modeller! Förövrigt så är ju a4 en mycket skön och rolig bil att köra smile

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
TdiR skrev:
Skruvar med dom varje dag , beror helt på vilken modell du tänkt köpa B5 , B6, B7 elle den nya B8

nu pratar chines med mej, kan tyvärr inte så mycket om audi. men hade tänkt 96 framot...

Volvo S40 turbo.

874 Inlägg
11 oktober 2008
Sant så sant är kär i min oxå ingen 1.8t iof men ändå, hade ju en sån innan dock. Tyvärr avled ju hon hastigt men jag älskade henne oxå :´( mkt härliga bilar

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

1 Inlägg
11 oktober 2008
Skal du kjøpe deg A4 bør du kjøpe 2000modell+
Mye problemer og feil med forstilling på 95-99 A4

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Stiga skrev:
Skal du kjøpe deg A4 bør du kjøpe 2000modell+
Mye problemer og feil med forstilling på 95-99 A4

okej vad e det för problem man pratar om? grejen e att jag gillar inte nya modelen men som sagt vet inte än hur mycket pengar vill jag ge eller kan ge.

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
jag tänker på dena så vad tycker ni? http://www.blocket.se/vi/17842895.htm?ca=15_s

Volvo S40 turbo.

874 Inlägg
11 oktober 2008

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
brillmongo skrev:
http://www.blocket.se/vi/17886874.htm?ca=15_s

nej den ;O

ja det e klart att det hade vart nåt men just nu kan jag inte lägga så mycket pengar på bilen... har köpt lägenhet så. men just nu måste bli en biligare, kanske lite längre fran så blir en s4 eller s6

Volvo S40 turbo.

Bildelsskruvare
255 Inlägg
11 oktober 2008
Kan säga att ja e toknöjd me min ja me=)
Ja lyckas få tag i en -98 som ägarn före hade fixat allt med framvagnen redan. Så tips e ju att hålla utkik etfer nåt sånt exemplar. Ska du ha quattro, så skynda hitta en nu, innan halkan å snön börja komma, då bli dom baske mej dyrare=(
Good Luck=)

My life, My mess

646 Inlägg
11 oktober 2008
Lite å tänka på när du ska välja en A4. Du skall väl heslt sikta på en tsq 180hk turboquattro. 180hk pinnar på ganska hyfsat ändå och det finns många olika trimalternativ till beroende på hur mycket pengar man har lust att lägga ner på det.

Problem med A4:or hmm det finns ett par det mest kända är väl att framvagnen är dålig. Blir väldigt lätt glapp och missljud . Dock finns det relativt billiga alternativ till detta. Komplett med 12 delar att köpa för runt 4000 på nätet! Då är det också förstärkta delar.

Lacksläpp! Karosserna är ju galvade och det är väldigt vanligt att galven släpper och därpå reser sig lacken! Vanligast är att det släpper under den nedre listen vilket inte alltid kan vara så lätt att se tyvärr!

Motorproblem: Det finns kanske inga dirketa stora problem mig veteligen men problem med laddet är inte helt ovanligt! Samt köra med öppet filter är en smaksak ( jag har det) risken finns att lmm kan paja och det går på nån tusing att fixa!
Att kolla efter en A4 med bytt kamrem är ganska smart då ett byte på en auktoriserad verksad kostar runt 10 - 12 papp så är det ingen rolig utgift!
Samt vattenpumpen kan vara ett problem på vissa bilar men är inte heller alltid jättelätt att upptäcka tyvärr

Så nu till dom bra nyheterna! 
A4:an är en riktigt rolig bil att köra bara man fått sänkt och på med lite väghållningsgrejer! Visst 150 hk orginal på den vanliga 1.8t kanske inte alltid räcker till men det e roligt att ta ut den på kurviga vägar! Sen att det finns oändligt med styling osv till den är ju inte fel!

Hoppas att detta har varit till någon hjälp!

MVH Mikael!

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Camitz skrev:
Lite å tänka på när du ska välja en A4. Du skall väl heslt sikta på en tsq 180hk turboquattro. 180hk pinnar på ganska hyfsat ändå och det finns många olika trimalternativ till beroende på hur mycket pengar man har lust att lägga ner på det.

Problem med A4:or hmm det finns ett par det mest kända är väl att framvagnen är dålig. Blir väldigt lätt glapp och missljud . Dock finns det relativt billiga alternativ till detta. Komplett med 12 delar att köpa för runt 4000 på nätet! Då är det också förstärkta delar.

Lacksläpp! Karosserna är ju galvade och det är väldigt vanligt att galven släpper och därpå reser sig lacken! Vanligast är att det släpper under den nedre listen vilket inte alltid kan vara så lätt att se tyvärr!

Motorproblem: Det finns kanske inga dirketa stora problem mig veteligen men problem med laddet är inte helt ovanligt! Samt köra med öppet filter är en smaksak ( jag har det) risken finns att lmm kan paja och det går på nån tusing att fixa!
Att kolla efter en A4 med bytt kamrem är ganska smart då ett byte på en auktoriserad verksad kostar runt 10 - 12 papp så är det ingen rolig utgift!
Samt vattenpumpen kan vara ett problem på vissa bilar men är inte heller alltid jättelätt att upptäcka tyvärr

Så nu till dom bra nyheterna! 
A4:an är en riktigt rolig bil att köra bara man fått sänkt och på med lite väghållningsgrejer! Visst 150 hk orginal på den vanliga 1.8t kanske inte alltid räcker till men det e roligt att ta ut den på kurviga vägar! Sen att det finns oändligt med styling osv till den är ju inte fel!

Hoppas att detta har varit till någon hjälp!

MVH Mikael!

det har vart ett jätte stort hjälp ska kolla om jag hittar en tq. ja jag vet d om färjen hade en 100 2.3 e från 92. tack i alla fall... jätte snält av dej och alla andra...

Volvo S40 turbo.

646 Inlägg
11 oktober 2008
Lugnt alltid kul å hjälpa! smile

Sök